Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

S-100 na pomoc imigrantom

Marynarka wojenna, Strategia i polityka, 26 sierpnia 2014

Bezzałogowy śmigłowiec Camcopter S-100 austriackiego Schiebela używany jest do monitorowania śródziemnomorskich szlaków wykorzystywanych przez nielegalnych imigrantów z Afryki.

40-m statek Phoenix I wyposażony jest w jeden śmigłowiec bezzałogowy Camcopter S-100 oraz dwie 6-m łodzie półsztywne. Jednostka służy jako nawodny punkt obserwacyjny, zwiększający świadomość sytuacyjną marynarek wojennych i straży wybrzeża m.in. Włoch i Grecji – państw najbardziej zagrożonych nielegalną imigracją z Afryki. MOAS została założona po wydarzeniach z października 2013, kiedy niedaleko włoskiej wyspy Lampedusa zginęło ponad 360 nielegalnych imigrantów. Grupa zlokalizowana jest na Malcie / Zdjęcie: MOAS

Śmigłowiec używany jest przez prywatną grupę MOAS (Migrant Offshore Aid Station), stawiającą sobie za cel zwiększenie bezpieczeństwa Afrykanów, migrujących do Europy w poszukiwaniu lepszego i bezpieczniejszego życia. Grupa powstała w odpowiedzi na rosnącą liczbę wypadków na morzu, które kosztowały życie setek imigrantów (Włochów problem z imigrantami, 2014-04-15). Szacuje się, że w ciągu ostatnich 20 lat śmierć na Morzu Śródziemnym poniosło ponad 20 tys. osób nielegalnie emigrujących do Europy.

Do października br., grupa kilkukrotnie wyśle na Morze Śródziemne swój 40-m statek, Phoenix I, służący jako nawodny punkt obserwacyjny. To z jego pokładu będzie startował wspomniany S-100, z zadaniem wykrywania sytuacji kryzysowych na morzu. W przypadku wykrycia zagrożenia, załoga statku będzie informowała odpowiednie władze, w tym rozmieszczone w pobliżu jednostki marynarek wojennych i straży wybrzeża państw śródziemnomorskich, a do czasu ich przybycia pomoże rozbitkom, przy użyciu dwóch 6-m łodzi półsztywnych (US Navy angażuje się w ratowanie imigrantów, 2013-10-30, Włosi wysyłają okręty na pomoc imigrantom, 2013-10-15).

Nie wiadomo, czy używany przez MOAS S-100 został zakupiony czy jedynie wypożyczony od Schiebela. Wydaje się możliwe, że austriacki producent zgodził się użyczyć grupie jeden śmigłowiec w celach marketingowych. Przypomnijmy, że w ostatnich miesiącach bezzałogowiec był używany do prób reagowania kryzysowego nad wodami Morza Północnego (Camcopter S-100 nad Morzem Północnym, 2014-04-30), a także testowany przez potencjalnych nabywców – marynarki wojenne Brazylii i Włoch (S-100 w Brazylii, 2014-06-06, Włoskie próby Camcopter S-100, 2014-05-30).

 


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.