Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Ostatni rosyjski Ryś

Wojska lądowe, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 14 listopada 2014

10 listopada z zakładów KamAZ wyjechał ostatni z 358 złożonych w Rosji samochodów Ryś (IVECO LMV-M65).

Rosjanie zrezygnowali z składania Rysia ze względu na wspieranie własnego przemysłu wojskowego. Dotychczasowy wkład przedsiębiorstwa KamAZ w włoski pojazd to umieszczenie innej nazwy na atrapie chłodnicy / Zdjęcie: KamAZ

Oleg Boczkariew, przewodniczący rosyjskiej Komisji Wojskowo-Przemysłowej, potwierdził, że Federacja Rosyjska nie ma zamiaru produkować pojazdów patrolowych Ryś. To rosyjskie oznaczenie włoskiego wozu IVECO LMV-M65 (Złe perspektywy Rysia, 2013-01-28).

Podpisany w 2011 kontrakt zakładał wyprodukowanie co najmniej 358 pojazdów, lecz spodziewano się, że Rosjanie zdecydują się wprowadzić do sił zbrojnych nawet 1775 Rysi wartych ponad 3 mld zł (1 mld USD) (Iveco zamiast Tigrów, 2010-08-07).

Rezygnacja z Rysi (IVECO LMV-M65 składany w Rosji w zakładach KamAZ) na korzyść Tigrów nie powinna dziwić. Rosyjski pojazd jest trzy razy tańszy, a testy zarządzone przez Sergieja Szojgu pokazały, że ten lepiej sprawdza się w warunkach rosyjskich / Zdjęcie: Witalij Ragulin

Umowa z IVECO została podpisana w okresie rządów prezydenta Miedwiediewa. Ministrem obrony Federacji Rosyjskiej był wtedy Anatolij Serdiukow. Głównym powodem zakupu pojazdów były oszczędności finansowe, próba pozyskania nowoczesnych rozwiązań technicznych i potrzeba redukcji opóźnienia technologicznego.

Po ponownym objęciu urzędu prezydenta przez Władimira Putina, zdecydowano się zerwać z wcześniejszą polityką i inwestować w rodzimy przemysł zbrojeniowy. Z tego powodu siły zbrojne preferują konstrukcje czysto rosyjskie, ponad te produkowane za granica lub przy współpracy z zagranicznymi podmiotami. Zamiast Rysi, Rosjanie kupują wozy patrolowe GAZ-2330 Tigr, produkowane w zakładach w Gorki.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.