Zgodnie z zapowiedzią sprzed kilku miesięcy, Lufthansa utworzyła nową spółkę-córkę, Eurowings.
Zarząd Grupy Lufthansa zaakceptował formalnie koncepcję powołania do życia spółki oferującej niskokosztowe loty dalekodystansowe (Nowy pomysł Lufthansy, 2014-07-11). Jej nazwa to Eurowings. Nowe Eurowings są odpowiedzią na jedne z największych wyzwań, które stoją przed europejskim rynkiem lotniczym – powiedział Carsten Spohr, prezes zarządu i dyrektor generalny Lufthansy. Od kilku lat stawiamy czoła szybko rosnącej konkurencji ze strony tanich przewoźników w segmencie podróży docelowych, nie tylko w Niemczech, ale i w całej Europie. I jesteśmy pewni, że ta konkurencja rozszerzy się także w najbliższych latach na segment rejsów międzykontynentalnych. Nowe Eurowings są naszą innowacyjną odpowiedzią, która umożliwi nam kreowanie naszego własnego rynku – podsumował prezes Lufthansy.
Nowa koncepcja Eurowings następuje po przeniesieniu do spółki Germanwings wszystkich rejsów Lufthansy nieprowadzących przez huby w Monachium i Frankfurcie. Proces ten całkowicie zakończy się na początku stycznia 2015.
Na początku istniejące już linie Germanwings i Eurowings będą kontynuować wykonywanie operacji lotniczych zgodnie z obecną siatką połączeń i swoimi załogami, w ramach nowej koncepcji. Obecna flota Eurowings, składająca się z 23 Bombardierów CRJ900, będzie na potrzeby rejsów europejskich zastąpiona, pomiędzy lutym 2015 a marcem 2017, maksymalnie 23 Airbusami A320 roku. 10 z nich zostało już zamówionych (Lufthansa zamawia A320, 2014-09-18), a pozostałe będą przeniesione z obecnych zamówień Grupy Lufthansa.
Bazą nowego przewoźnika będzie port lotniczy Kolonia/Bonn. Kolejne trasy zostaną dodane do siatki połączeń Eurowings w 2015. Będą one obsługiwane z nowej bazy Eurowings poza granicami Niemiec.
W uzupełnieniu swojej europejskiej siatki połączeń, nowe Eurowings zaczną wykonywać pod koniec 2015 tanie rejsy międzykontynentalne we współpracy z niemiecko-turecką linią SunExpress. Połączenia będą wykonywane pod marką Eurowings. Pierwsze rejsy międzykontynentalne obejmą kierunki takie jak Floryda, Afryka Pd. i rejon Oceanu Indyjskiego. Nowe połączenia będą na początku obsługiwane przez trzy Airbusy A330-200, każdy o pojemności 310 miejsc. W ciągu najbliższych lat flota dalekiego zasięgu Eurowings wzrośnie do 7 Airbusów A330-200.