Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Lufthansa kupuje Airbusy A350 i Boeingi 777X

Lotnictwo cywilne, 19 września 2013

Wczoraj rada nadzorcza niemieckich linii lotniczych Lufthansa zdecydowała o złożeniu zamówienia na nowe samoloty dalekodystansowe. Niemcy zakupią 25 Airbusów A350-900 z opcją na 30 kolejnych, a także 34 Boeingi 777-9X.

Airbus A350-900 w barwach Lufthansy

Pół roku wcześniej niemieckie towarzystwo postanowiło także zakupić od Airbusa nowe samoloty wąskokadłubowe z rodziny A320 (Wielkie zakupy Lufthansy, 2013-03-14). Tak więc w bieżącym roku Lufthansa złożyła zamówienia aż na 125 statków powietrznych produkowanych przez koncern z Tuluzy. Co ciekawe, dotychczasowe zlecenia, łącznie ze zobowiązaniami zakupu, złożone przez narodowego przewoźnika Niemiec, opiewają na 232 samoloty Airbusa, czyli o 1 więcej niż użytkowanych jest obecnie.  

W ramach najnowszego porozumienia Lufthansa nabędzie 25 dalekodystansowych A350-900 z opcją na 30 dalszych. Przewoźnik zastrzegł sobie możliwość zamiany niektórych z nich na A350-1000 (Oblot drugiego A350 już wkrótce, 2013-09-12). Samoloty bęcdą napędzane silnikami Rolls-Royce Trent XWB.

Dzięki tegorocznym zakupom Grupa Lufthansa stała się największym w świecie użytkownikiem samolotów produkowanych przez Airbusa. Niemcy zamówili dla wszystkich linii i spółek zależnych, wchodzących w skład Grupy, 535 statki powietrzne, z których eksploatowanych jest obecnie 397. Liczba to obejmuje 282 samoloty z rodziny A320, 42 A330, 63 A340 i 10 A380 (Pierwszy A380 Lufthansy, 2010-05-21).

Wizja Boeinga 777-9X narodowego przewoźnika Niemiec / Rysunki: Lufthansa

Z kolei zamówienie Boeingów 777-9X oznacza, że niemieckie towarzystwo stało się pierwszym nabywcą tego typu, dodatkowo po raz pierwszy w historii zamawiając trzy siódemki. Nota bene, program 777X wciąż czeka na oficjalne rozpoczęcie. Jako zespół napędowy amerykańskich samolotów proponowany jest silnik General Electric GE9X (Silniki GE9X dla Boeinga 777X, 2013-03-22).

Na początku br. Grupa Lufthansa zamówiła 6 Boeingów 777-300ER, przeznaczonych dla Swiss International Airlines. Także w 2013 Amerykanie przekazali Lufthansa Cargo pierwszego z 5 zamówionych towarowych 777 F. Ogółem Grupa Lufthansa eksploatuje obecnie 93 samoloty, produkowane przez koncern z Seattle.

Nowe dalekodystansowe statki powietrzne będą dostarczane od 2016, stopniowo zastępując starsze typy. Wycofywanie z eksploatacji Airbusów A340-300 i Boeingów 747-400 rozpocznie się w 2025.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.