Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Wznowienie dostaw holenderskich NH90

Lotnictwo wojskowe, 17 grudnia 2014

Holandia zgodziła się na wznowienie dostaw śmigłowców NH90, po kilkumiesięcznej przerwie.

Siły zbrojne Holandii odebrały dotąd 13 NH90 NFH/TTH. Dostawy pozostałych 7 wiropłatów powinny zakończyć się w ciągu dwóch lat / Zdjęcie: MO Holandii

Dostawy śmigłowców wstrzymano w czerwcu, po wykryciu licznych ognisk korozji w strukturze dwóch wiropłatów, które były wcześniej używane w ramach misji antypirackich w okolicach Somalii i na Karaibach (Skorodowane holenderskie NH90, 2014-06-30). Usterki tłumaczono błędami popełnionymi przez producenta, NHIndustries. Spółce zarzucono również użycie niewłaściwych materiałów do ich produkcji.

Wznowienie dostaw wiropłatów uzależniano od zawarcia specjalnego porozumienia, w którym NHIndustries zobowiązała się do pokrycia kosztów wdrożenia programu naprawczego. Producent zdołał opracować do tej pory plan usunięcia około 75 ze stu wykrytych ognisk korozji.

Problemy ze zdatnością do lotu nowych wiropłatów zmusiły siły zbrojne Holandii do przywrócenia do służby części ze zmagazynowanych AS 532U2 Cougar Mk2. Ich wydłużona eksploatacja będzie kosztowała ok. 105 mln Euro (442 mln zł). Co więcej, opóźnienia w szkoleniu pilotów i personelu obsługowego nowych wiropłatów mogą utrudnić ich eksploatację przed 2019.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.