Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Naddźwiękowy lot pokładowego Tejasa

Lotnictwo wojskowe, 15 kwietnia 2014

Prototyp samolotu pokładowego N-LCA Tejas wykonał lot z prędkością naddźwiękową.

Zdjęcie: ADA

Indyjska Aeronautical Development Agency (ADA) poinformowała, że prototyp morskiego samolotu pokładowego N-LCA Tejas (NP-1, na zdjęciu) wykonał 22 marca pierwszy lot z prędkością większą od prędkości dźwięku. Wyniosła ona M1,1.

Po oblocie, który miał miejsce 27 kwietnia 2012 (Pokładowy Tejas oblatany, 2012-04-28), Tejas NP-1 wykonał tylko 3 kolejne loty i został uziemiony na ponad rok. Powodem była konieczność zmniejszenia masy podwozia i wprowadzenia zmian w jego konstrukcji.

Po wdrożeniu modyfikacji samolot wznowił próby w locie w listopadzie 2013, w Bagalore. Jak donosi ADA, do 5 kwietnia NP-1 wykonał 19 lotów, kończąc w ten sposób pierwszy etap badań.

Następnie morski Tejas zostanie przebazowany do INS Hansa na wyspie Goa. Tam realizowane będą starty i lądowania z naziemnej repliki pokładu nowego lotniskowca Vikrant.

Obecnie indyjska rządowa agencja rozwoju technologii wojskowych (DRDO) prowadzi prace nad drugim prototypem morskiego Tejasa (NP-2), w wersji jednomiejscowej. Jego oblot zaplanowano pod koniec br.

Według najnowszych doniesień lotnictwo Bhāratīya Nau Senā (marynarki wojennej Indii) zamówiło dotychczas tylko 8 Tejasów, w konfiguracji Mk1, z silnikami General Electric F404-IN20, przeznaczonej do szkolenia pilotów.  Docelowo, począwszy od 2018-2019, BNS ma dysponować samolotami w konfiguracji Mk2, napędzanymi silnikami General Electric F404-GE-INS6.

Wcześniejsze doniesienia mówiły, że dowództwo BNS zdecydowało się na zakup 8 bojowych jednomiejscowych N-LCA z serii przedprodukcyjnej i zamierza nabyć 11 samolotów dwumiejscowych, przeznaczonych do szkolenia (Tejas jest najtańszy, 2014-01-13).

BNS ma zamiar zakupić także 46 seryjnych pokładowych Tejasów. Będą one stanowiły wyposażenie grup lotniczych INS Vikrant i drugiego lotniskowca tego typu, INS Vishal (GE LM2500 na INS Vikrant, 2013-11-08).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.