Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

GE LM2500 na INS Vikrant

Marynarka wojenna, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 08 listopada 2013

W najbliższym czasie mają rozpocząć się pierwsze próby układu pędnego rodzimego indyjskiego lotniskowca, INS Vikrant.

Podobnie jak INS Vikrant (na zdjęciu w dniu wodowania), w turbiny gazowe GE LM2500 wyposażony zostanie także drugi z indyjskich rodzimych lotniskowców, INS Vishal / Zdjęcie: Firstpost

Budowany przez Cochin Shipyard Limited indyjski lotniskowiec INS Vikrant, napędzany będzie czterema turbinami gazowymi GE LM2500 o mocy (razem) 110 000 KM. Co ciekawe, za ich budowę i dostawę odpowiadało należące do rodzimego koncernu zbrojeniowego Hindustan Aeronautics Ltd. (HAL) Industrial & Marine Gas Turbine (IMGT) z siedzibą w Bangalore na południowym zachodzie kraju.

Montaż turbin gazowych dla INS Vikrant realizowany był na zasadzie transferu technologii od General Electric, producenta LM2500. Amerykańskie przedsiębiorstwo cały czas nadzorowało etap ich produkcji, a także służyło Hindusom pomocą, m.in. w kwestii wsparcia technicznego czy dostaw części zamiennych.

Turbiny zostały zamontowane na INS Vikrant jeszcze przed jego wodowaniem, do czego doszło w połowie sierpnia br. (Wodowanie INS Vikrant, 2013-08-12). Okręt przechodzi obecnie drugi etap budowy (Drugi etap prac nad INS Vikrant, 2013-10-24), który ma potrwać do maja 2014. Według informacji przekazywanych przez marynarkę wojenną Indii, nieco wcześniej mogą rozpocząć się wstępne próby układu pędnego lotniskowca.

Co ciekawe, INS Vikrant nie będzie pierwszym indyjskim okrętem napędzanym turbinami GE. Wcześniej zostały one zamontowane m.in. na fregatach typu Shivalik (Filipiny zainteresowane indyjskimi fregatami, 2013-10-23, Trzecia fregata Projektu 17, 2012-07-21).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.