Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Koniec służby indyjskich MiG-21FL

Lotnictwo wojskowe, 12 grudnia 2013

Wczoraj wojska lotnicze Indii wycofały ze służby myśliwce MiG-21FL, po niemal pół wieku eksploatacji.

Zdjęcie: MO Indii

Uroczystość pożegnania ostatnich MiG-21FL, oznaczonych przez Bharatiya Vayu Sena (BVS, wojska lotnicze Indii) jako Type 77, miała miejsce w bazie lotniczej Kalaikunda na wschodzie kraju. Samoloty tego typu weszły do wyposażenia BVS w latach 1966-1974, jako pierwsze myśliwce naddźwiękowe. Ogółem Hindusi użytkowali ok. 190 MiG-21FL, wyprodukowanych na licencji w rodzimych zakładach HAL. Ich średni roczny nalot wyniósł 9 tys. h.

Największe sukcesy samoloty te odniosły podczas wojny z Pakistanem w 1971. Ich piloci zestrzelili wówczas 4 F-104A Starfighter, 2 F-6 Hellcat i po jednym F-86 Sabre i C-130 Hercules.

Ogółem, od 1963 w składzie BVS znalazło się 874 (według innych źródeł 872) MiG-21 różnych wersji. Do kwietnia ub. r. w wypadkach i katastrofach utracono 482 samoloty, w których śmierć poniosło 171 pilotów (40 statków powietrznych w 3 lata, 2013-08-06).

Obecnie w eksploatacji jest ok. 260 z nich, z czego połowa zostanie wycofana do 2017. Opóźnienia przetargu, a następnie negocjacji związanych z zakupem ich następców (Ambitne plany wojsk lotniczych Indii, 2013-11-07) wymusiły konieczność wydłużenia służby ok. 120 samolotów typu MiG-21 Bison do 2022-2024.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.