Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Szósty Soryu w linii

Marynarka wojenna, 13 marca 2015

Japońskie Morskie Siły Samoobrony wprowadziły do służby szósty konwencjonalny okręt podwodny typu Sōryū, Kokuryū (SS 506).

W Japonii przyjęto do służby kolejny konwencjonalny OP typu Sōryū, Kokuryū (SS 506). Tokio zakupi 10 jednostek tego typu / Zdjęcie: MO Japonii

Okręt przyjęto do służby 9 marca, podczas uroczystości zorganizowanej na terenie stoczni Kawasaki Heavy Industries (KHI) w Kobe. Kokuryū jest szóstą jednostką typu Sōryū budowaną przez KHI i Mitsubishi Heavy Industries (MHI) dla Japońskich Morskich Sił Samoobrony. Tokio zakupi 10 okrętów tego typu. Zastępują one w linii wiekowe OP typu Oyashio.  

Budowa Kokuryū ruszyła w styczniu 2011. Okręt zwodowano jesienią 2013. Do tego czasu jednostka przechodziła serię prób morskich. Koszt jej budowy szacowany jest na 540 mln USD (2,1 mld USD). Okręt będzie stacjonować na terenie bazy morskiej w Yokosuce, podobnie jak przyjęty do służby zimą 2013 Zuiryū (SS 505).  

OP typu Sōryū oferowane też są Australii. Marynarka wojenna tego państwa zamierza zakupić 12 konwencjonalnych okrętów podwodnych wyposażonych m.in. układ pędny niezależny od powietrza atmosferycznego (AIP). W powszechnej ocenie władze Australii od miesięcy faworyzują ofertę KHI i MHI. Japończycy rywalizują o kontrakt z niemieckim TKMS oraz francuskim DCNS (TKMS gotowe kupić stocznię ASC, 2014-12-18, DCNS otwiera filię w Australii, 2014-11-20). Do niedawna o udział w konkursie zabiegał też szwedzki Saab (Australijskie OP nie dla Saaba, 2015-02-27).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.