Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

TKMS gotowe kupić stocznię ASC

Marynarka wojenna, Przemysł zbrojeniowy, 18 grudnia 2014

Niemieckia TKMS jest gotowa wykupić udziały w australijskiej stoczni ASC, jeśli zwycięży w zapowiadanym przetargu na dostawę konwencjonalnych okrętów podwodnych dla marynarki wojennej tego kraju.

W powszechnej ocenie lokalna produkcja okrętów podwodnych typu 216 będzie wymagała od TKMS kosztownej i czasochłonnej reorganizacji stoczni ASC / Zdjęcie: ASC

ThyssenKrupp Marine Systems zadeklarowała gotowość wykupienia znacznego pakietu akcji kontrolowanej przez australijskie władze stoczni ASC z Adelaide. Niemieckie przedsiębiorstwo stoczniowe zapowiedziało już, że w przypadku wygranej w zapowiadanym przetargu na dostawę 12 nowych OP dla marynarki wojennej Australii, produkcja jednostek może zostać przeniesiona na południe kraju.

Niemiecki producent zamierza zaoferować Australii jednostki typu 216, oparte na projekcie okrętów typu 212/214 (TKMS walczy o australijskie zlecenie, 2014-10-13). Warto przypomnieć, że do walki o australijskie zlecenie staną też uznawane za faworyta japońskie Mitsubishi Heavy Industries i Kawasaki Shipbuilding Corporation z ofertą w postaci jednostek typu Soryu (Drogie Soryu, 2014-09-08). Udział w przetargu zapowiedziało też francuskie DCNS oferujące OP projektu SMX Ocean, opracowane na bazie atomowych Barracuda, budowanych dla rodzimej marynarki wojennej (DCNS otwiera filię w Australii, 2014-11-20) oraz szwedzkie Kockums Naval Solutions.

Budowa serii OP wzbudza w Australii duże kontrowersje. Do niedawna za naturalnego dostawcę nowych okrętów uchodziła właśnie wspomniana stocznia ASC, która wyprodukowała w przeszłości eksploatowane jednostki typu Collins. Obecnie jest też zaangażowana w serię innych strategicznych projektów zakupowych marynarki wojennej tego państwa (Na ratunek AWD, 2014-12-10).

Powszechna krytyka stoczni ASC, której zarzuca się ostatnio niską wydajność i złą organizację pracy, praktycznie uniemożliwia temu producentowi samodzielne ubieganie się nowe rządowe zlecenie o wartości nawet 20 mld AUD (55,7 mld zł; Brak wiary w ASC, 2014-11-26). Jedyną szansą dla Australijczyków wydaje się więc nawiązanie szerokiej współpracy z którymś z zagranicznych oferentów zapowiadających udział w przetargu.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.