Chiński koncern COMAC poinformował, że dysponuje już zamówieniami na 507 samolotów pasażerskich C919. Dwa nowe zamówienia uzyskał podczas salonu lotniczego w Paryżu.
Chiński koncern COMAC poinformował, że dysponuje już zamówieniami na 507 samolotów pasażerskich C919. Najnowsze kontrakty zawarł podczas salonu lotniczego w Paryżu. Międzynarodowa korporacja leasingowa Ping An Leasing z Szanghaju podpisała list intencyjny dotyczący zakupu 50 C919. Z kolei PuRen Germany Co., kontrolowana przez chińską.Puren Group, zamówiła 7 samolotów tego typu.
Puren Group w ubiegłym roku kupiła lotnisko w Lubece w Niemczech. Teraz tworzy linie Puren Airlines, które mają operować z tego portu lotniczego. To właśnie te linie mają otrzymać w przyszłości C919.
COMAC C919 to dwusilnikowy wąskokadłubowy samolot pasażerski. W zależności od konfiguracji ma przewozić od 150 do blisko 200 pasażerów. C919 ma być konkurentem najpopularniejszych samolotów pasażerskich tej klasy na świecie – Airbusa A320 (Paris Air Show 2015: Wyniki Airbusa, 2015-06-19) i Boeinga 737 (Paris Air Show 2015: Wyniki Boeinga, 2015-06-19).
Montaż końcowy pierwszego C919 rozpoczął się we wrześniu ub.r. Jego oblot jest planowany na najbliższe tygodnie (Premiera C919 jeszcze w tym roku, 2015-02-11). Dostawy seryjnych C919 miały rozpocząć się pod koniec 2016, ale obecnie ocenia się, że ich opóźnienie może sięgnąć 2-3 lat. W pierwszej kolejności samoloty tego typu zamówiły linie chińskie: Air China, China Southern Airlines, China Eastern Airlines, Hainan Airlines i Sichuan Airlines oraz korporacje leasingowe.