Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Pierwsze Sharklety w Indiach

Lotnictwo cywilne, 29 stycznia 2013

IndiGo stał się pierwszym przewoźnikiem w Indiach, który wprowadził do swej floty pasażerskiego Airbusa A320 wyposażonego w nowe końcówki skrzydeł typu Sharklet.

IndiGo to powstała w 2006 największa w kraju niskokosztowa linia lotnicza. Wchodzi w skład holdingu InterGlobe Enterprises, skupiającego w sobie przedsiębiorstwa branży medycznej, informatycznej i usług luksusowych. Flota przewoźnika składa się wyłącznie z samolotów pasażerskich Airbusa rodziny A320. Oferta przewoźnika dotyczy 33 połączeń krajowych oraz do wybranych miast Azji, w tym do: Bangkoku, Dubaju, Maskatu, Katmandu i Singapuru / Zdjęcie: Airbus

Odebrany A320 pochodzi z puli 100 maszyn zamówionych przez przewoźnika w 2005. Airbus dostarczył Hindusom już 62 egz. zakontraktowanych samolotów. Ostatnie z nich powinny dotrzeć do IndiGo w latach 2015-2016.

Montowane na indyjskich A320 Sharklety zostały zamówione przez przewoźnika w trakcie realizacji zlecenia. Pozwolą one mu na zmniejszenie zużycia paliwa, w sprzyjających warunkach nawet o 4%. Nowe końcówki skrzydeł będą też montowane na Airbusach zakupionych przez IndiGo w 2011 (Największe zamówienie w historii, 2011-01-13). Kontrakt dotyczy 180 samolotów rodziny A320, w tym aż 150 egz. w nowej konfiguracji silnikowej (neo), w przypadku których Sharklety stanowią standardowy element wyposażenia. Ich dostawy powinny rozpocząć się w 2016. Warto przypomnieć, że przewoźnik był pierwszym w Indiach, który zdecydował się na egzemplarze modelu neo.

Pomimo znacznego sukcesu marketingowego, IndiGo nie jest pierwszą azjatycką linią lotniczą wprowadzającą do swej floty samoloty wyposażone w końcówki skrzydeł nowego typu. Wcześniej dokonały tego: malezyjska AirAsia (Pierwsze Sharklety dla AirAsia, 2012-12-24) oraz filipiński Cebu Pacific Air (Pierwsze Sharklety na Filipinach, 2013-01-21).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra