Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Uroczyste przekazanie A320neo dla Lufthansy

Lotnictwo cywilne, 13 lutego 2016

Wczoraj w Hamburgu narodowy przewoźnik Niemiec oficjalnie odebrał pierwszego Airbusa A320neo.

Pierwsze doświadczenia z eksploatacji A320neo przez Lufthansę pokazują wyraźnie, że zakładane zmniejszenie zużycia paliwa o 15 % zostało nie tylko osiągnięte, ale wręcz nieco przekroczone / Zdjęcie: Lufthansa

Mimo, że pierwszy Airbus A320neo trafił do eksploatacji już kilkanaście dni temu, wczoraj Lufthansa, Airbus oraz Pratt & Whitney fetowali uroczystą dostawę samolotu (Pierwszy A320neo dostarczony, 2016-01-21). Carsten Spohr, prezes zarządu grupy Lufthansa, Fabrice Brégier, prezes Airbusa i Robert Leduc, prezes Pratt & Whitney przywitali 700 gości i przedstawicieli mediów podczas oficjalnego odbioru, który miał miejsce na lotnisku Hamburg-Finkenwerder.

W trakcie ceremonii zaprezentowano dwa A320neo. Pierwszy, noszący znaki rejestracyjne D-AINA, jest wykorzystywany w lotach już od stycznia. Natomiast drugi (D-AINB) ma wkrótce dołączyć do floty. Pierwsze doświadczenia z eksploatacji A320neo pokazują wyraźnie, że zakładane zmniejszenie zużycia paliwa o 15 % zostało nie tylko osiągnięte, ale wręcz nieco przekroczone. Co więcej, silniki Leap-1A, użyte do napędu A320neo, podnoszą komfort lotu pasażerów na pokładzie i są mniej uciążliwe dla osób mieszkających w pobliżu lotnisk dzięki niższemu poziomowi emitowanego hałasu, wynoszącemu 85 dB (Oblot A321neo, 2016-02-10).

Europa jest liderem w branży lotniczej od pierwszych chwil jej istnienia – powiedział Carsten Spohr. – Lufthansa i Airbus stworzyły produktywne i oparte na zaufaniu partnerstwo, które trwa już 40 lat. Wspólnie rozwinęliśmy i wprowadziliśmy na rynek wiele innowacji oraz przyczyniliśmy się do sukcesu europejskiej branży lotniczo-kosmicznej. Dzięki nowoczesnym samolotom, takim jak A320neo i A350 XWB, wyznaczamy nowe standardy dla naszych pasażerów, a jednocześnie zmniejszamy negatywne skutki dla środowiska oraz, co jest nie mniej ważne, dla osób żyjących w pobliżu lotnisk.

Po południu A320neo wystartował z lotniska Hamburg-Finkenwerder, obok którego znajdują się zakłady Airbusa i wykonał lot specjalny do Frankfurtu, zatrzymując się po drodze na krótko na hamburskim lotnisku miejskim Fuhlsbüttel. Na jego pokładzie znajdowali się goście oraz przedstawiciele mediów, w tym także przedstawiciel Skrzydlatej Polski. Na tylnej części kadłuba A320neo należącego do Lufthansy naniesiono napis: Pierwszy lot A320neo – Mniej hałasu. Mniej paliwa. Mniej CO2.

Jednocześnie świętowano też 40 lat współpracy między Lufthansą a Airbusem. 9 lutego 1976 Lufthansa odebrała pierwszego A300 na lotnisku Hamburg-Finkenwerder. Linie lotnicze działające w ramach grupy Lufthansa zamówiły od Airbusa 582 samoloty przez 40 lat. Lufthansa jest obecnie największym klientem Airbusa i ma w swojej flocie 392 samoloty europejskiego producenta, w tym 284 z rodziny A320 i 14 A380.

Tuż przed przyjęciem pierwszego A320neo, przygotowania do obsługi nowego typu samolotu i jego wyposażenia zakończyła Lufthansa Technik. W fazie przygotowawczej określono wszystkie założenia techniczne, operacyjne i dotyczące personelu, niezbędne do zapewnienia pełnego wsparcia technicznego A320neo. Pierwszy etap polegał na przeszkoleniu w Hamburgu i Monachium pracowników z frankfurckiego centrum obsługi i uzyskanie niezbędnych certyfikatów Luftfahrt-Bundesamt (Federalnego Urzędu Lotnictwa). Obecnie Lufthansa Technik obsługuje około jednej trzeciej światowej floty A320 w oparciu o umowy dostawy komponentów na zasadzie wyłączności.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra