Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Pierwszy A320neo dostarczony

Lotnictwo cywilne, 21 stycznia 2016

Lufthansa odebrała pierwszego seryjnego Airbusa A320neo.

Pierwszy A320neo należący do Lufthansy ma wykonać inauguracyjny lot rejsowy 24 stycznia, do Hamburga / Zdjęcie: Lufthansa

Wczoraj w zakładach Airbusa w Hamburgu-Finkenwerder miała miejsce uroczystość przekazania pierwszego seryjnego A320neo. Jego odbiorcą jest narodowy przewoźnik Niemiec – Lufthansa. W ceremonii udział wzięli: prezes grupy Lufthansa Carsten Spohr, prezes Airbusa Fabrice Brégier, David Hess, prezes Pratt & Whitney, Robert Leduc, wiceprezes wykonawczy  United Technologies i Klaus Roewe, szef programu A320.

Jak wiadomo, na początku grudnia 2015 koncern z Tuluzy postanowił zmienić harmonogram dostaw A320neo. Postanowiono, że pierwszy samolot z tej rodziny trafi do Lufthansy, a nie do Qatar Airways. Powodem były ograniczenia związane z koniecznością 3-minutowej pracy silników PW1100G na biegu jałowym przed kołowaniem, spowodowane wadliwym oprogramowaniem (Zmiana w dostawach A320neo, 2015-12-23).

 – Jesteśmy bardzo szczęśliwi, mogąc jako pierwsza linia w świecie odebrać A320neo. Zamówiliśmy 116 samolotów tej rodziny (71 A320neo i 45 A321neo), dla linii z grupy Lufthansa, z czego aż 52 odbierzemy w bieżącym roku – powiedział Carsten Spohr.

Pierwszy A320neo, noszący numer seryjny MSN6801 i znaki rejestracyjne D-AINA, wykonał już 11 lotów podczas prób odbiorczych. W jego kabinie zabudowano 180 foteli w konfiguracji dwuklasowej.

Pod koniec tygodnia samolot zostanie przebazowany do Frankfurutu, gdzie posłuży do szkolenia załóg lotniczych i personelu pokładowego. Pierwsze loty A320neo należący do Lufthansy wykona do Hamburga I Monachium. Drugim użytkownikiem A320neo mają być Qatar Airways (Para Dreamlinerów dla Qatar Airways, 2015-11-06), a trzecim – indyjskie tanie linie IndiGo (IndiGo odebrały 100. A320, 2015-12-28).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2018 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.