Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Wsparcie techniczne kanadyjskich okrętów

Marynarka wojenna, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 27 lipca 2016

Rząd Kanady rozpisał przetarg na usługi wsparcia technicznego nowych okrętów rodzimej marynarki wojennej. 

Za wsparcie techniczne serii kanadyjskich arktycznych okrętów patrolowych typu Harry DeWolf i zaopatrzeniowców typu Queenston odpowiedzialna będzie jedna grupa przemysłowa / Rysunek: Irving Shipbuilding

Przetarg dotyczy świadczenia usług wsparcia technicznego floty arktycznych okrętów patrolowych typu Harry DeWolf, budowanych w ramach programu Arctic Offshore Patrol Vessel (AOPS), a także zaopatrzeniowców typu Queenston, proj. Joint Support Ship (JJS). Umowa zostanie podpisana na 8 lat z opcją przedłużenia. Docelowo kontrakt ma obowiązywać aż przez 35 lat. 

Rząd Kanady jest przekonany, że uregulowanie kwestii wsparcia technicznego 2 typów okrętów w ramach jednego kontraktu przyniesie krajowi wymierne korzyści. W ocenie Ottawy wykonanie postanowień umowy przez jeden podmiot usprawni realizację przedsięwzięcia. Ponadto ograniczenie procedur biurokratycznych i zmniejszenie liczby pośredników powinno przynieść dodatkowe oszczędności dla budżetu państwa. 

W najbliższych latach Royal Canadian Navy (królewska marynarka wojenna Kanady) odbierze 6 okrętów patrolowych typu Harry DeWolf. Zbuduje je stocznia Irving Shipbuilding z Halifax w Nowej Szkocji. W czerwcu oficjalnie zapoczątkowano konstrukcję pierwszej z jednostek, przyszłego HMCS Harry DeWolf (Stępka pod HMCS Harry DeWolf, 2016-06-14). W rzeczywistości jej budowa trwa od września 2015 (Rozpoczęto budowę kanadyjskiego patrolowca, 2015-09-07). Okręt ma trafić do odbiorcy w 2018. 

Kilka lat później RCN odbierze pierwszy z serii 2 okrętów zaopatrzeniowych typu Queenston. Jednostki powstaną w Vancouver Shipyards, należącej do grupy Seaspan. Ich dostawy powinny rozpocząć się w 2020/2021 (Kolejne opóźnienia JSS?, 2015-05-28). 


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2018 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.