Rząd Kanady rozpisał przetarg na usługi wsparcia technicznego nowych okrętów rodzimej marynarki wojennej.
Przetarg dotyczy świadczenia usług wsparcia technicznego floty arktycznych okrętów patrolowych typu Harry DeWolf, budowanych w ramach programu Arctic Offshore Patrol Vessel (AOPS), a także zaopatrzeniowców typu Queenston, proj. Joint Support Ship (JJS). Umowa zostanie podpisana na 8 lat z opcją przedłużenia. Docelowo kontrakt ma obowiązywać aż przez 35 lat.
Rząd Kanady jest przekonany, że uregulowanie kwestii wsparcia technicznego 2 typów okrętów w ramach jednego kontraktu przyniesie krajowi wymierne korzyści. W ocenie Ottawy wykonanie postanowień umowy przez jeden podmiot usprawni realizację przedsięwzięcia. Ponadto ograniczenie procedur biurokratycznych i zmniejszenie liczby pośredników powinno przynieść dodatkowe oszczędności dla budżetu państwa.
W najbliższych latach Royal Canadian Navy (królewska marynarka wojenna Kanady) odbierze 6 okrętów patrolowych typu Harry DeWolf. Zbuduje je stocznia Irving Shipbuilding z Halifax w Nowej Szkocji. W czerwcu oficjalnie zapoczątkowano konstrukcję pierwszej z jednostek, przyszłego HMCS Harry DeWolf (Stępka pod HMCS Harry DeWolf, 2016-06-14). W rzeczywistości jej budowa trwa od września 2015 (Rozpoczęto budowę kanadyjskiego patrolowca, 2015-09-07). Okręt ma trafić do odbiorcy w 2018.
Kilka lat później RCN odbierze pierwszy z serii 2 okrętów zaopatrzeniowych typu Queenston. Jednostki powstaną w Vancouver Shipyards, należącej do grupy Seaspan. Ich dostawy powinny rozpocząć się w 2020/2021 (Kolejne opóźnienia JSS?, 2015-05-28).