Boeing 24 września 2021 dostarczył pierwszy z 78 zamówionych przez lotnictwo US Navy pokładowy wielozadaniowy samolot bojowy F/A-18 Super Hornet Block III. Jego odbiorcą jest eskadra doświadczalna VX-23, stacjonująca w Naval Air Station Patuxent River.
– Potrzebujemy [nowych] zdolności, aby utrzymać swoją przewagę. Odebranie pierwszego operacyjnego Super Horneta Block III bloku III jest wielkim krokiem naprzód wspierającym nasze cele dotyczące zdolności i gotowości – powiedział Capt. Jason Stuf Denney, zarządzający projektem F/A-18 i EA-18G.
– Zainwestowaliśmy w technologię Block III i opracowaliśmy jej zdolności razem z Marynarką Wojenną USA, aby spełnić jej przyszłe wymogi. Zakończyliśmy ulepszenia sprzętu. […] Dajemy pilotom marynarki narzędzia, które umożliwiają im najszybsze i najbardziej świadome podejmowanie decyzji teraz i w przyszłości – dodała Jen Tebo, wiceprezes Boeinga ds. projektu F/A-18 i EA-18G.
Boeing będzie dostarczać US Navy F/A-18E/F Super Hornet Block III do połowy lat 2030. Samoloty będą wytwarzane na trzech liniach. Na jednej będą montowane całkowicie nowe Super Hornety Block III, a na dwóch pozostałych do standardu tego będą przebudowywane i modernizowane samoloty wersji Block II.
Przed przekazaniem użytkownikowi kilka pierwszych samolotów przejdzie program prób wojskowych w Naval Air Weapons Station (NAWS) China Lake pod nadzorem personelu eskadry doświadczalnej VX-9. Dostawy Super Hornetów Block III dla US Navy będą realizowane w tempie 2 samolotów miesięcznie, do końca 2024 (Rekordowy zasięg AIM-120, 2021-04-15, Super Hornet startuje z rampy, 2020-12-22, Oblot Super Horneta Block III, 2020-06-08).