Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Naziemne testy morskiego Tejasa

Lotnictwo wojskowe, Marynarka wojenna, Przemysł lotniczy, 03 sierpnia 2018

W bazie INS Hansa w Goa przeprowadzono próby przygotowujące pokładowy samolot bojowy LCA Tejas do lądowania na lotniskowcu INS Vikramaditya. W ich ramach drugi przedseryjny samolot tego typu (NP2), za sterami którego zasiadał przez kpt. Shivnatha Dahiya, 1 sierpnia wykonał pierwsze kołowanie z prędkością 90-110 km/h, w trakcie którego zaczepił hak podkadłubowy o linę hamującą.

Próby w Goa przygotowują Tejasa do testów operowania z pokładu lotniskowca / Zdjęcie: HAL

Wcześniej, 23 lipca, sprawdzono działanie instalacji wypuszczania i chowania haka w zakładach Hindustan Aeronautics Ltd. (HAL) w Bengaluru. Pokładowy Tejas został przebazowany do Goa 28 lipca.

Podczas kolejnych prób prędkość kołowania Tejasa będzie stopniowo zwiększana, do 150-170 km/h. Następnie zostanie wykonane rzeczywiste lądowanie z chwyceniem liny hamującej, z prędkością 240 km/h.

Docelowo pokładowe Tejasy stanowić mają wyposażenie grup lotniczych lotniskowców INS Vikramaditya i INS Vikrant, razem z MiGami-29K/KUB.

Bhāratīya Nau Senā (marynarka wojenna Indii) zamierza pozyskać także 57 nowych pokładowych wielozadaniowych samolotów bojowych. Będą one operowały z pokładu trzeciego lotniskowca INS Vishal, który ma być wyposażony w katapulty elektromagnetyczne. Pod uwagę brane są Boeing z F/A-18E/F, Dassault Rafale M i Saab Gripen (Indie poszukują samolotów pokładowych , 2017-01-27).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.