Jak poinformował gen. Steven R. Ruder, z-ca d-cy lotnictwa US Marine Corps (amerykańskiego korpusu piechoty morskiej) samoloty uderzeniowe AV-8B Harrier II pozostaną w służbie do 2028, a F/A-18A/BC/D – do 2030-2031 (Nowe radary dla Hornetów USMC, 2019-01-17). Powodem tej decyzji są opóźnienia dostaw wielozadaniowych samolotów bojowych F-35B Lightning II. Do tej pory zostały one rozmieszczone tylko na dwóch okrętach desantowych typu Wasp – USS Wasp i USS Essex (F-35B połączony z SSDS USS Wasp, 2018-11-05).
Poprzednio marines zakładali, że AV-8 zostaną wycofane z eksploatacji w 2026. Obecnie lotnictwo USMC ma na stanie 124 Harriery, w tym 16 szkolnych dwumiejscowych TAV-8B, 34 przystosowane do działań nocnych i 74 AV-8B+ wyposażone w radar APG-65, wchodzące w skład pięciu eskadr bojowych (VMA-214 The Black Sheep, VMA-223 Bulldogs, VMA-231 Ace of Spades, VMA-311 Tomcats i VMA-542 Tigers) i jednej szkoleniowej (VMAT-203 Hawks).
W ciągu najbliższych 5 lat samoloty te zostaną wyposażone w nowe urządzenia, obejmujące m.in.: układy łączności satelitarnej, łącze informacyjne Link 16, transponder działający w modzie 5/S, nahełmowy wskaźnik celowniczy i układy samoobrony, Harriery USMC będą też przystosowane do wykonywania operacji lotniczych według RNP (Required Navigation Performance – wymaganych charakterystyk nawigacyjnych, definiowanych dla różnych etapów lotu, które uniezależniają nawigację od fizycznej lokalizacji urządzeń nawigacyjnych).
Amerykańskie AV-8 zostaną przystosowane do przenoszenia zasobników celowniczych Litening IV, kierowanych pocisków rakietowych powietrze-powietrze AIM-9X Sidewinder Block II, AIM-120C-7 AMRAAM, pocisków APKWS i bomb szybujących AGM-154C JSOW Turcja chce kupić od USA Harriery, 2017-12-09.