Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Kolejne ograniczenia lotów F-22

Lotnictwo wojskowe, 16 maja 2012

Pentagon po raz kolejny ograniczył warunki lotów myśliwców stealth F-22. Ograniczenia dotyczą m.in. odległości od lotnisk oraz długości i wysokości lotów.

Powodem ograniczeń są bezskuteczne poszukiwania przyczyn problemów z instalacją tlenową samolotów (OBOGS, Wstrzymane loty F-22
, 2011-10-25). Niedawno dwóch pilotów ogłosiło, że nie zgadza się na latanie F-22, uważając je za zbyt niebezpieczne (Piloci odmawiają latania F-22, 2012-05-06). Nieoficjalnie wiadomo, że takich pilotów jest więcej. Decyzja Pentagonu wydaje się być odpowiedzią na te protesty.

Według zarządzenia podpisanego przez szefa DoD Leona Panettę, F-22 nadal nie mogą przekraczać wysokości 7,6 km, co stawia pod znakiem zapytania sens ich użycia bojowego. F-22 był bowiem projektowany do prowadzenia walk na bardzo dużej wysokości, powyżej 15 km. Dodatkowe ograniczenia dotyczą nakazu wykonywania lotów w pobliżu lotnisku, na których można by wylądować awaryjnie. W związku z tym całkowicie zakazano lotów F-22 na Alasce.

Panetta nakazał także przyspieszenie prac nad zapasową, automatyczną instalacją tlenową w F-22. Jednocześnie kontynuowane są analizy dotyczące przyczyn kłopotów z OBOGS.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.