Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Stępka pod Władywostok

Marynarka wojenna, Przemysł zbrojeniowy, 01 lutego 2013

We francuskiej stocznia STX w St. Nazaire odbyła się dziś uroczystość położenia stępki – a w zasadzie jednego z modułów – kadłuba okrętu desantowego typu Mistral, przyszłego Władywostoku przeznaczonego dla rosyjskiej marynarki wojennej.

Jeden z wcześniejszych, francuskich Mistrali w stoczni w St. Nazaire / Zdjęcie: maville.com

W zamkniętej dla mediów uroczystości położenia stępki pod budowany stoczni STX pierwszy z dwóch zamówionych rosyjskich okrętów desantowych typu Mistral, uczestniczył dowódca marynarki wojennej FR Wiktor Czirkow. Obecnie, w dobie budowy modułowych okrętów, uroczystość ta ma charakter symboliczny, ponieważ zamiast stępki, w suchym doku (jak w przypadku dużego desantowca) lub hali montażowej umieszcza się pierwszy z segmentów kadłuba, do którego będą potem dołączane kolejne. Przypomnijmy, że w czerwcu 2011, w obecności prezydenta Dmitrija Miedwiediewa, prezesi Rosobronexportu i stoczni DCNS (która jest głównym wykonawcą kontraktu) podpisali umowę o zakupie przez Rosję dwóch okrętów typu Mistral (Wkrótce znaczy... jutro, 2011-06-17).

Pierwszy okręt otrzyma imię Władywostok i ma być przekazany Rosjanom w przyszłym roku. Druga jednostka, Sewastopol ma być gotowa w 2015. Udział rosyjskich przedsiębiorstw w budowie obu okrętów, przewidziany jest na 45-50 %. Dlatego też w rosyjskich stoczniach powstanie m. in. 30 sekcji rufowej części pierwszego Mistrala.

Nie wiadomo, czy Rosja zdecyduje się ostatecznie na budowę kolejnych dwóch Mistrali. W grudniu ub.r. po dymisji ministra obrony Anatolija Sierdiukowa, który był ich zwolennikiem, pojawiły się nieoficjalne informacje, że marynarka wojenna nie potrzebuje aż tylu okrętów tego typu (Rosja redukuje Mistrale?, 2012-12-21). W prasie przeważały opinie polityków, że umowa jest skierowana przeciwko rosyjskim stoczniom. Tymczasem ze źródeł rządowych docierają ostatnio informacje, że Moskwa nie zarzuciła definitywnie planów budowy kolejnych dwóch okrętów. Sprawa jest rozpatrywana. Jeżeli program będzie kontynuowany, montaż zostanie przeniesiony do Rosji, zaś udział miejscowych przedsiębiorstw w ich budowie powinien wzrosnąć nawet do 80 % (Bałtijskij Zawod zbuduje Mistrale , 2011-12-03).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.