Od chwili wejścia do służby w 2007, austriackie myśliwce wielozadaniowe Eurofighter wylatały 5 tys. h w ramach ćwiczeń i wykonywania zadań operacyjnych.
Pierwsze Eurofightery trafiły do Austrii w 2007. W rok później maszyny rozpoczęły loty patrolowe. Obecnie Österreichische Luftstreitkräfte posiada 15 myśliwców (Austriackie Eurofightery w komplecie, 2009-09-26). O ich zakupie zadecydowało porozumienie zawarte w 2003. Pierwotnie zakładało ono sprzedaż Austriakom 18 egzemplarzy, jednak liczba ta została w 2007 zredukowana.
Austriackie myśliwce stacjonują na terenie bazy wojsk lotniczych Hinterstoisser, na północ od Zeltweg, w centrum kraju. Są one wykorzystywane do lotów patrolowych i szkoleniowych. Ochraniały m.in. piłkarskie Mistrzostwa Europy 2008 oraz World Economic Forum 2013. Ich łączny nalot w ostatnich dniach przekroczył 5 000 h, co średnio nieco ponad 333 h na samolot.
Eurofightery są jedynymi bojowymi maszynami Österreichische Luftstreitkräfte. Przed ich zakupem Austriacy wykorzystywali Saaby J35 Draken, a w okresie przejściowym, między 2005 i 2008 wypożyczone od Szwajcarów F-5 Tiger II (Powrót szwajcarskich Tigerów, 2008-06-30).
Wokół Eurofighterów pojawiło się w ostatnim czasie w Austrii wiele kontrowersji. Są one związane z podejrzeniem korupcji przy wyborze zachodnioeuropejskiej konstrukcji. Śledztwo w tej sprawie prowadzi krajowa prokuratura (50 mln Euro łapówki za Eurofightery?, 2012-11-21). W przeszłości pojawiały się też propozycje odsprzedaży wykorzystywanych samolotów w ramach oszczędności budżetowych i walki z kryzysem ekonomicznym. Pomysły te zostały jednak odrzucone przez resort obrony (Austria nie sprzeda Eurofighterów, 2012-01-05).