Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Testy morskie marokańskiej FREMM

Marynarka wojenna, 19 kwietnia 2013

Francuska stocznia DCNS poinformowała o rozpoczęciu pierwszego etapu testów morskich marokańskiej fregaty typu FREMM, przyszłej Mohammed VI.Mohammed VI w czasie rozpoczętych przed 2 dniami prób morskich u wybrzeży Bretanii. Następujący po nich etap ma polegać na sprawdzeniu funkcjonowania systemów bojowych okrętu. Jednostki tego typu mają 142 m długości i 20 m szerokości. Ich wyporność wynosi ok. 6 000 t. Rozwijają prędkość do 27 w, a zasięg maksymalny to ponad 11 tys. km (przy prędkość 15 w) / Zdjęcie: DCNS

Próby rozpoczęły się 17 kwietnia i będą realizowane u wybrzeży Bretanii przez najbliższe kilka tygodni. Pierwszy etap zakłada sprawdzenie funkcjonowania poszczególnych systemów pokładowych okrętu, zwłaszcza układu pędnego i systemu nawigacji. W jej realizację zaangażowani są przedstawiciele producenta, a także marynarek wojennych Francji i Maroka (Marokański kontrakt na FREMM, 2008-04-21).

Po ich zakończeniu, fregata powróci do stoczni DCNS w Lorient, gdzie zostaną usunięte wszelkie ewentualnie wykryte usterki. Na miejscu znajduje się już grupa marokańskich marynarzy, mających stanowić załogę Mohammeda VI. Przechodzą oni intensywny kurs szkoleniowy, mający przygotować ich do służby.

Jeżeli testy morskie przebiegną zgodnie z planem, Mohammed VI zostanie przekazany odbiorcy pod koniec br. Dołączy wówczas do 3 fregat typu Sigma, zmontowanych dla Maroka przez holenderską stocznię Damen Schelde Naval Shipbuilding (DSNS) (Ostatnia Sigma dla Maroka, 2012-09-11).

Cały czas trwa też program montażu przez DCNS fregat zamówionych przez Francję. Pod koniec br. rozpocznie się program prób Normandie (Drugi francuski FREMM zwodowany, 2012-10-22), która ma zostać przekazana odbiorcy w 2014.

W ciągu najbliższych miesięcy zwodowana ma z kolei zostać 3. francuska jednostka, przyszła Provence. Następne 2 znajdują się w różnych stadiach montażu. Paryż oczekuje dostaw ogółem 11 okrętów typu FREMM, z których przekazana została dopiero jedna – Aquitaine (Aquitaine odebrana, 2012-11-27, Aquitaine wystrzeliła Aster, 2013-02-06).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.