Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Pierwszy Romeo dla Australii

Lotnictwo wojskowe, Marynarka wojenna, 03 lipca 2013

Resort obrony Australii poinformował o oblocie pierwszego z 24 zakupionych śmigłowców MH-60R Romeo.

Pierwszy z 24 australijskich śmigłowców morskich MH-60R Romeo w czasie oblotu na terenie zakładów Sikorsky Aircraft w Connecticut / Zdjęcie: MO Australii

Oblot MH-60R odbył się 26 czerwca na terenie zakładów Sikorsky Aircraft w Connecticut, jednak Australijczycy poinformowali o nim dopiero dzisiaj. Przypomnijmy, że umowa o zakupie 24 Romeo została zawarta w 2011 (Australijczycy wybrali MH-60R, 2011-06-16). Jej wartość wyniosła ponad 3 mld USD.

Pierwszy lot trwał 1 h 20 min. W jego trakcie sprawdzono sterowność śmigłowca, działanie zespołu napędowego, poziom emitowanych drgań i działanie urządzeń nawigacyjnych. Drugi lot, wykonany tego samego dnia, zakończył próby odbiorcze.

Oblatany pod koniec czerwca MH-60R jest obecnie przygotowany do transportu na teren zakładów Lockheed Martin w Owego w Nowym Jorku. Śmigłowiec zostanie tam doposażony w niezbędne urządzenia elektroniczne, w tym awionikę Common Cockpit (400. Common Cockpit, 2013-02-26).

Jego przekazanie odbiorcy zaplanowano w grudniu br., razem z drugim śmigłowcem tego typu. W chwili obecnej w zakładach Sikorsky'ego trwa montaż następnych 3 Romeo przeznaczonych dla Canberry.

Po wprowadzeniu do służby co najmniej 8 australijskich MH-60R będzie bazować na pokładach fregat typu Anzac (Modernizacja Anzac, 2012-12-13), a w przyszłości także niszczycieli przeciwlotniczych (AWD) typu Hobart (Mostek pierwszego AWD, 2013-06-05). Część z nich ma stacjonować na terenie bazy Royal Australian Navy, HMAS Albatross w pobliżu Nowra w Nowej Południowej Walii. 

Australijskie Romeo mają docelowo zastąpić obecnie użytkowane śmigłowce pokładowe, Sikorsky S-70B-2 Seahawk. To m.in. właśnie z myślą o ich przyszłej służbie Canberra złożyła zamówienie na torpedy MK 54 (Australia chce zakupić torpedy MK 54, 2013-07-03).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.