Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Hiszpania zmniejsza zamówienie na A400M?

Lotnictwo wojskowe, 06 sierpnia 2013

Według agencji Reutersa Hiszpania zamierza zmniejszyć o połowę liczbę zamówionych transportowców A400M. Będą one oferowane nabywcom eksportowym.

Dotychczas kraje europejskie biorące udział w programie (Belgia, Francja, Hiszpania, Luksemburg, Niemcy, Turcja i W. Brytania) zamówiły 170 Atlasów. Jedynym nabywcą eksportowym jest Malezja, która zakupiła 4 A400M. Całkowity koszt programu wyniósł dotychczas 20 mld Euro. Prognoza producenta zakłada sprzedaż 400 Atlasów w następnych 30 latach, w krajach Europy, Ameryki Pd., na Bliskim Wschodzie i w rejonie Azji-Pacyfiku / Zdjęcie: Bartosz Głowacki

Według niepotwierdzonych oficjalnie informacji Madryt chce zmniejszyć liczbę zamówionych samolotów transportowych Airbus Military A400M Atlas z 27 do 14. Agencja Reutersa cytuje anonimowego przedstawiciela hiszpańskiego resortu obrony, który twierdzi, że kraj ten już zrewidował swoje potrzeby i potrzebuje nieco ponad połowy zamówionych wstępnie transportowców.

Według niego Hiszpania porozumiała się już z producentem – konsorcjum Airbus Military – w sprawie zaoferowania 13 samolotów ze swojego zamówienia na eksport. Co ciekawe, pogłoski dotyczące możliwości rezygnacji pojawiły się pod koniec maja br. Jednak w trakcie zorganizowanego przez Airbusa w Sewilli TMB (TMB2013: Grizzly nad Sevillą, 2013-05-30) przedstawiciele przedsiębiorstwa twierdzili, że zawarte kontrakty dotyczące A400M są nadal obowiązujące i nic im nie wiadomo na temat redukcji zamówień.

Dotychczas na zmniejszenie liczby zamówionych Atlasów zdecydowała się W. Brytania – z 25 do 22 samolotów. Od pewnego czasu mówi się także o zredukowaniu zamówienia przez Niemcy, z 53 do 40 A400M (Mniej niemieckich A400M, 2011-01-26), jednak decyzję tę musi zatwierdzić parlament.

Natomiast Paryż, mimo zamówienia 50 Atlasów, na razie poinformował, że w latach 2014-2019 nabędzie 15 z nich. Losy pozostałych są niepewne. Wprawdzie minister obrony Francji Jean-Yves Le Drian twierdzi, że kraj potrzebuje 50 ciężkich samolotów transportowych do 2025, ale obecnie nie zadecydowano jeszcze ile z nich stanowić mają A400M. Pierwszy Atlas został przekazany wojskom lotniczym Francji kilka dni temu (Pierwszy Atlas w wojsku, 2013-08-03).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2022 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.