Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

MA700 wejdzie do eksploatacji w 2019

Lotnictwo cywilne, 27 grudnia 2013

Chińskie konsorcjum AVIC oficjalnie rozpoczęło program budowy nowego turbośmigłowego samolotu komunikacji regionalnej, Xian MA700.

Model MA700 / Zdjęcie: AVIC

Konstrukcja ta ma rywalizować na rynku z ATR 72-500/-600 (Pierwszy ATR dla Jet Time, 2013-10-18) i Bombardierem Q400 (Kolejny sukces Bombardiera w ChRL, 2013-12-10). Jest ona oparta na wcześniejszych MA600 i MA60, które z kolei powstały na bazie radzieckiego Antonowa An-24. Ich głównymi użytkownikami są linie z Afryki i Azji.

70-miejscowy MA700 ma być przystosowany do operowania w wysokogórskim klimacie pustynnym, z lotnisk o krótkich pasach, z dużą częstotliwością, na trasach o długości do 800 km. Obliczeniowa prędkość przelotowa to 600 km/h.

W planach inżynierów z AVIC jest opracowanie dwóch innych wersji MA700: o zwiększonej i zmniejszonej pojemności. Uzyskanie Certyfikatu Typu władz lotniczych ChRL zaplanowano w 2018. Jednocześnie Chińczycy planują przeprowadzanie procesu certyfikacji według wymagań EASA lub FAA, aby zapewnić zgodność ze światowymi standardami.

Seryjne MA700 mają trafić do użytkowników w 2019. Szefowie AVIC planują, że wówczas przedsiębiorstwo będzie miało w ofercie także samoloty odrzutowe ARJ21 (Dostawy ARJ21 pod koniec 2014, 2013-09-27) i C919 (Oblot C919 w 2015, 2013-08-07).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.