Chińskie konsorcjum AVIC oficjalnie rozpoczęło program budowy nowego turbośmigłowego samolotu komunikacji regionalnej, Xian MA700.
Konstrukcja ta ma rywalizować na rynku z ATR 72-500/-600 (Pierwszy ATR dla Jet Time, 2013-10-18) i Bombardierem Q400 (Kolejny sukces Bombardiera w ChRL, 2013-12-10). Jest ona oparta na wcześniejszych MA600 i MA60, które z kolei powstały na bazie radzieckiego Antonowa An-24. Ich głównymi użytkownikami są linie z Afryki i Azji.
70-miejscowy MA700 ma być przystosowany do operowania w wysokogórskim klimacie pustynnym, z lotnisk o krótkich pasach, z dużą częstotliwością, na trasach o długości do 800 km. Obliczeniowa prędkość przelotowa to 600 km/h.
W planach inżynierów z AVIC jest opracowanie dwóch innych wersji MA700: o zwiększonej i zmniejszonej pojemności. Uzyskanie Certyfikatu Typu władz lotniczych ChRL zaplanowano w 2018. Jednocześnie Chińczycy planują przeprowadzanie procesu certyfikacji według wymagań EASA lub FAA, aby zapewnić zgodność ze światowymi standardami.
Seryjne MA700 mają trafić do użytkowników w 2019. Szefowie AVIC planują, że wówczas przedsiębiorstwo będzie miało w ofercie także samoloty odrzutowe ARJ21 (Dostawy ARJ21 pod koniec 2014, 2013-09-27) i C919 (Oblot C919 w 2015, 2013-08-07).