Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Planowy przestój CSeries

Lotnictwo cywilne, 04 listopada 2013

Prezes Bombardiera, Pierre Beaudoin stwierdził, że 27-dniowa przerwa w próbach w locie CSeries 100 była zgodna z planem, a program realizowany jest bez opóźnień.

Dotychczas pierwszy przedseryjny CS100 (na zdjęciu) wykonał zaledwie 4 loty, trwające łącznie ok. 10 h. W próbach w locie, które mają trwać 2400-2500 h i zostać zrealizowane w ciągu 12 miesięcy, weźmie udział 5 przedseryjnych CS100. Następnie dołączą do nich 2 CS300  / Zdjęcie: Bombardier

Jak donosiliśmy wcześniej, 3 października wstrzymano próby w locie najnowszego kanadyjskiego samolotu  komunikacyjnego – CSeries 100 (CDB Leasing nabywcą CSeries, 2013-10-18). Obecnie Pierre Beaudoin, prezes Bombardiera, poinformował, że program CS100 przebiega zgodnie z planem. Trwa etap prób certyfikacyjnych, natomiast inżynierowie zajmujący się nieco większym CS300 przeszli z etapu projektu szczegółowego do przygotowania do rozpoczęcia produkcji – stwierdził Pierre Beaudoin.

Obecnie w zakładach w Mirabel znajdują się 4 kolejne przedseryjne CS100, które dołączą do prób w locie w nadchodzących miesiącach. Drugi CS100 ma wzbić się w powietrze w ciągu kilku tygodni. Wkrótce potem rozpoczniemy przekazywanie wyników analiz prób w locie liniom lotniczym – dodał prezes Bombardiera.

Dotychczas pierwszy przedseryjny CS100 (FTV-1) odbył zaledwie 4 loty, trwające łącznie 10 h (Oblot pierwszego CSeries 100, 2013-09-16). Ostatni z nich miał miejsce 30 października. Jego celem była kalibracja i sprawdzenie dokładności wskazań przyrządów pokładowych.

W trakcie lotu, trwającego ok. 90 min, FTV-1 osiągnął wysokość 3660 m i rozwinął prędkość ok. 630 km/h. Co najważniejsze, został on wyposażony w zaktualizowane oprogramowanie układu sterowania lotem fly-by-wire, co pozwoliło na jego działanie w trybie normalnym, po raz pierwszy od oblotu.

Jak wiadomo, układ sterowania lotem CSeries działa tylko w dwóch trybach – normalnym i bezpośrednim. Pierwszy z nich będzie niemal zawsze stosowany podczas regularnych lotów komercyjnych. Jego ograniczenia zabezpieczają przed przeciągnięciem lub wykonywaniem zbyt agresywnych manewrów przez pilotów. Natomiast tryb bezpośredni umożliwia sterowanie samolotem bez ograniczeń, z przezwyciężeniem nastaw fly-by-wire. Ma on być stosowany w sytuacjach awaryjnych.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra