Wczoraj Boeing dostarczył liniom Emirates 100. samolot w wersji 777-300ER.
Dostawy Boeingów 777-300ER dla przewoźnika z Dubaju rozpoczęły się w marcu 2005. W 2009, po odebraniu 78. samolotu, Emirates stały się największym w świecie użytkownikiem tego typu. 3 marca 2012 do rąk pilotów dubajskiej linii trafił 1000. wyprodukowany Boeing 777, w wersji -300ER. Natomiast w listopadzie ub. r. Emirates jako pierwsze w historii złożyły zamówienie na 150 Boeingów 777X (Dubai 2013: Boeing 777X za 6 lat, 2013-11-19).
29 lipca towarzystwo z Dubaju odebrało kolejnego jubileuszowego 777. Tym razem był to 500. wyprodukowany samolot 777-300ER. Do Emirates należy co piąty w świecie Boeing 777-300ER. Obecnie Emirates są jedyną w świecie linią lotniczą, która eksploatuje wszystkie warianty Boeingów 777. Łącznie są to 142 samoloty, w tym 777-200 (2), 777-200ER (6), 777-200LR (10), 777-300 (12) i 777-300ER (100).
Przewoźnik oczekuje jeszcze na dostawę 50 dalszych Boeingów 777-300ER. Samoloty tego typu obsługują obecnie połączenia do Adelajdy, Barcelony, Buenos Aires, Genewy, Mediolanu, Nowegu Jorku (JFK), Oslo, Rio de Janeiro, Seattle, Sztokholmu, Taipei i Tokio-Narita.
Oprócz nich Emirates dysponują jeszcze 21 Airbusami A330-200, 4 A340-500 i 53 A380. Portfel zamówień obejmuje także 87 samolotów ostatniego z w/w typów (Finalizacja umowy na A380 dla Emirates , 2013-12-23).