Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Dubai 2013: Boeing 777X za 6 lat

Lotnictwo cywilne, 19 listopada 2013

Amerykański producent ujawnił plany dotyczące Boeinga 777X.

Najnowsze samoloty koncernu z Seattle – 777X-8 i 777X-9 / Rysunek: Boeing

Program najnowszego samolotu komunikacyjnego Boeinga – 777X został oficjalnie rozpoczęty podczas trwającego właśnie Dubai Airshow. Dotychczas producent zdobył zamówienia na 259 samolotów tego typu (140 mld USD dla Airbusa i Boeinga, 2013-11-17), o wartości katalogowej  95 mld USD (293,8 mld PLN). Na ich kupno zdecydowały się Lufthansa (34, Lufthansa kupuje Airbusy A350 i Boeingi 777X, 2013-09-19), Etihad Airways (25), Qatar Airways (50) i Emirates (150).

Zatwierdzenie konfiguracji zaplanowane jest w 2015, a szczegółowy projekt techniczny ukończony zostanie w 2016. Jak mówi Scott Fancher, zarządzający pracami nad 777X, plan został ułożony tak, aby wejście samolotu do eksploatacji zbiegło się w czasie z wycofywaniem ze służby pierwszych 777-300ER i 747-400.

Produkcja części 777X ma rozpocząć się w 2017. Oblot pierwszego samolotu przedseryjnego odbędzie się w 2019. Seryjne Boeingi 777X mają być dostarczane od 2020.

Także w 2015 zakończy się finalizacja konstrukcji silnika General Electric GE9X, który ma stanowić napęd Boeingów 777X (Silniki GE9X dla Boeinga 777X, 2013-03-22). Rok później rozpoczną się próby naziemne, a w 2017 – próby w locie. Uzyskanie Certyfikatu Typu nastąpić ma w 2018.

Nowy silnik ma zużywać 10% mniej paliwa w porównaniu z GE-90-115B, napędzającym Boeinga 777-300ER i 5% mniej niż Rolls-Royce Trent XWB, zabudowany w Airbusie A350 (Oblot drugiego A350, 2013-10-15).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra