Amerykański producent ujawnił plany dotyczące Boeinga 777X.
Program najnowszego samolotu komunikacyjnego Boeinga – 777X został oficjalnie rozpoczęty podczas trwającego właśnie Dubai Airshow. Dotychczas producent zdobył zamówienia na 259 samolotów tego typu (140 mld USD dla Airbusa i Boeinga, 2013-11-17), o wartości katalogowej 95 mld USD (293,8 mld PLN). Na ich kupno zdecydowały się Lufthansa (34, Lufthansa kupuje Airbusy A350 i Boeingi 777X, 2013-09-19), Etihad Airways (25), Qatar Airways (50) i Emirates (150).
Zatwierdzenie konfiguracji zaplanowane jest w 2015, a szczegółowy projekt techniczny ukończony zostanie w 2016. Jak mówi Scott Fancher, zarządzający pracami nad 777X, plan został ułożony tak, aby wejście samolotu do eksploatacji zbiegło się w czasie z wycofywaniem ze służby pierwszych 777-300ER i 747-400.
Produkcja części 777X ma rozpocząć się w 2017. Oblot pierwszego samolotu przedseryjnego odbędzie się w 2019. Seryjne Boeingi 777X mają być dostarczane od 2020.
Także w 2015 zakończy się finalizacja konstrukcji silnika General Electric GE9X, który ma stanowić napęd Boeingów 777X (Silniki GE9X dla Boeinga 777X, 2013-03-22). Rok później rozpoczną się próby naziemne, a w 2017 – próby w locie. Uzyskanie Certyfikatu Typu nastąpić ma w 2018.
Nowy silnik ma zużywać 10% mniej paliwa w porównaniu z GE-90-115B, napędzającym Boeinga 777-300ER i 5% mniej niż Rolls-Royce Trent XWB, zabudowany w Airbusie A350 (Oblot drugiego A350, 2013-10-15).