Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

IndoDefence 2014: Brahmos dla Azji

Przemysł zbrojeniowy, Lotnictwo wojskowe, 05 listopada 2014

Swoją ofertę prezentuje w Dżakarcie indyjsko-rosyjska spółka, Brahmos Aerospace.

Wartość dotychczasowych zamówień na pociski samosterujące Brahmos przekroczyła 6 mld USD (18 mld zł). Według producenta, wielkość ta wyraźnie wzrośnie w najbliższych latach, w czym pomóc ma eksport pocisków oraz wprowadzenie do oferty odmiany lotniczej, przenoszonej przez samoloty Su-30MKI (model na zdjęciu) / Zdjęcie: Michał Jarocki

Obecność joint-venture indyjskiej DRDO i rosyjskiego NPO Maszinostrojenia na IndoDefence wynika z rosnącego zainteresowania państw regionu ofertą pocisków samosterujących Brahmos (Dochodowe Brahmosy, 2014-07-18). Przedstawiciele producenta przyznają, że od dłuższego czasu prowadzą analizę rynku azjatyckiego, w poszukiwaniu potencjalnych nabywców eksportowych. Wśród państw wyrażających wstępne zainteresowanie pozyskaniem Brahmosów, wymienia się m.in. Indonezję, Malezję oraz Wietnam.

Producent pocisków przyznaje, że w pierwszej kolejności stara się znaleźć klientów zainteresowanych pozyskaniem pocisków w znajdującej się już w służbie odmianie lądowej i przenoszonej przez okręty nawodne. W tym drugim przypadku, okazję dla Brahmos Aerospace stwarzają liczne programy zakupowe marynarek wojennych państw regionu, a także plany modernizacji technicznej obecnie eksploatowanych jednostek. Pomocy w kampanii marketingowej pocisków udziela producentowi Bhāratīya Nau Senā (marynarka wojenna Indii), której okręty regularnie odbywają kurtuazyjne wizyty w portach morskich regionalnych sojuszników.

Poza poszukiwaniami rynków zbytu na oferowane już odmiany Brahmosów, producent kontynuuje też rozwój nowych wersji pocisków. Potwierdzono m.in., że pierwsza próba lotniczego Brahmosa, przenoszonego przez samoloty Su-30MKI, zostanie przeprowadzona w pierwszych miesiącach przyszłego roku. Z kolei w 2017 mają ruszyć próby hiperdźwiękowej odmiany Brahmosa II, rozwijającej prędkość Ma5-7, która ma być przenoszona m.in. przez samoloty wielozadaniowe Suchoj T-50 (PAK-FA, Pierwszy T-50 w WWS , 2014-02-21) i ich indyjską odmianę, FGFA (Indyjscy dowódcy krytykują FGFA, 2014-01-26).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.