Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Koniec pierwszych prób Sewastopola

Marynarka wojenna, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 25 marca 2015

Sewastopol, drugi z rosyjskich śmigłowcowców desantowych typu Mistral, zakończył pierwszy etap prób morskich.

Drugi z rosyjskich śmigłowcowców desantowych typu Mistral, Sewastopol, zakończył pierwszy etap prób morskich. Okręt powinien trafić do odbiorcy jesienią 2015 / Zdjęcie: CypLive

Okręt zakończył 5-dniowe próby morskie pod koniec zeszłego tygodnia, wchodząc w piątek do portu morskiego w St. Nazaire (Próby morskie Sewastopola, 2015-03-11). Testy koncentrowały się na ocenie funkcjonowania urządzeń nawigacji satelitarnej i układu pędnego. Próby prowadzone były przez 200 pracowników DCNS i STX France. Zgodnie z wcześniejszą deklaracją producentów, na pokład okrętów nie wpuszczono przedstawicieli marynarki wojennej Federacji Rosyjskiej.  

W ciągu najbliższych tygodni Sewastopol ma ponownie wyjść w morze, rozpoczynając drugi etap prób. Budowa okrętu została już praktycznie zakończona. Prowadzone testy morskie pozwalają producentom na ocenę pracy głównych systemów pokładowych oraz wykrycie ewentualnych usterek. Okręt powinien trafić do odbiorcy jesienią 2015.

Od kilku miesięcy w porcie w St. Nazaire pozostaje Władiwostok, pierwszy z rosyjskich Mistrali. Okręt miał trafić do odbiorcy 14 listopada 2014. Rząd w Paryżu zdecydował się na wstrzymanie transferu śmigłowcowca w związku z wydarzeniami na wschodzie Ukrainy. W odpowiedzi, Moskwa zagroziła Francji zerwaniem kontraktu oraz karami umownymi. Większość Francuzów skłania się do przekazania obu okrętów Rosji (Mistrale nadal nie dla Rosji, 2015-02-16, Francuzi popierają przekazanie Mistrali, 2015-01-21). Warto wspomnieć, że utrzymanie Władiwostoka w St. Nazaire kosztuje DCNS i STX France miesięcznie 2,5 mln euro (10,2 mln zł).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.