Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Hindusi wybrali następców HS 748

Lotnictwo wojskowe, 15 maja 2015

Rząd w New Delhi postanowił rozstrzygnąć kwestię następców samolotów transportowych Hawker Siddeley (Avro) HS 748-100. Będą nimi Airbusy C295W.

Nowym średnim transportowcem wojsk lotniczych Indii będzie C295W / Zdjęcie: Airbus Defence & Space

Podobnie jak w przypadku zakupu nowych samolotów wielozadaniowych (Indie kupują 36 Rafale, 2015-04-10), rząd Indii zrezygnował z utartych ścieżek proceduralnych i postanowił rozstrzygnąć długotrwały proces poszukiwania następców średnich samolotów transportowych Hawker Siddeley (Avro) HS 748-100. Będą to samoloty C295W, produkowane przez koncern Airbus Defence & Space (Airbus i Tata dostarczą następców HS 748, 2014-10-28). Koszt ich zakupu wyniesie niemal 120 mld INR (6,7 mld zł).

Propozycja zakupienia 56 nowych samolotów transportowych dla Bhartiya Vāyu Senā (BVS, wojsk lotniczych Indii) w trybie pilnym została zgłoszona w lipcu 2012, a w maju 2013 rozesłano zapytania ofertowe do 8 producentów. Ostatecznie na placu boju pozostało jedynie konsorcjum Airbus Defence and Space (ADS) i Tata Advanced Systems (TASL), oferujące transportowiec C295W.

Zgodnie z założeniami 16 nowych samolotów trafi do Indii bezpośrednio z zakładów ADS w Sewilli. Pozostałe zostaną wyprodukowane w kraju odbiorcy przez Indian Production Agency (IPA). Do podpisania ostatecznej umowy konieczne jest jeszcze zatwierdzenie porozumienia przez komitet ds. bezpieczeństwa, w kład którego wchodzą premier i ministrowie obrony, finansów, spraw wewnętrznych i spraw zagranicznych. Pierwsze C295W wyprodukowane w Indiach mają trafić do jednostek BVS po 6 latach od sygnowania umowy.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.