Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Brak ofert na następcę HS 748

Lotnictwo wojskowe, 15 września 2014

Indie po raz kolejny wydłużyły termin składania ofert na nowe samoloty transportowe.

Zdjęcie: Indian Defence Review

Słabe zainteresowanie przetargiem zmusiło władze Indii do wydłużenia o 8 tygodni terminu przyjmowania ofert od zagranicznych producentów na dostawę ponad 50 samolotów transportowych, zastępujących wiekowe Hawker Siddeley (Avro) HS 748-100 (Nowe transportowce dla Indii, 2012-07-24). Zaproszenie do składania ofert wysłano w 2012, m.in. do szwedzkiego Saaba, rosyjskiego Iljuszyna, włoskiej Alenii Aermacchi oraz europejskiego Airbusa. Wstępne zainteresowanie miało wyrazić kilku producentów.

Paradoksalnie, do udziału w wartym 150 mld INR (8 mld zł) przetargu zniechęca początkowa decyzja władz centralnych, która w teorii miała usprawnić realizację całego przedsięwzięcia. W montaż i dostawy samolotów, prowadzone na zasadzie transferu technologii, mają włączyć się bowiem prywatne indyjskie przedsiębiorstwa zbrojeniowe, a nie kontrolowany przez rząd Hindustan Aeronautics Limited. Takie rozwiązanie ma pozwolić na uniknięcie opóźnień w dostawach samolotów oraz przekroczenia kosztorysu, jakimi wielokrotnie w przeszłości kompromitowało się HAL (Tejas znowu opóźniony, 2014-08-01).

Problem w tym, że żaden z lokalnych producentów nie dysponuje obecnie odpowiednim zapleczem infrastrukturalnym, pozwalającym na szybkie uruchomienie produkcji. Budowa linii montażowej oraz infrastruktury do prób mogą z kolei okazać się zbyt kosztowne dla ewentualnego zagranicznego inwestora. Zwłaszcza, że na miejscu powstanie zaledwie 40 z 56 samolotów transportowych, które chcą pozyskać wojska lotnicze Indii.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2021 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.