Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Fatalny styczeń indyjskiego lotnictwa

Lotnictwo wojskowe, 05 lutego 2015

W ciągu pierwszego miesiąca br. siły zbrojne Indii utraciły cztery statki powietrzne. W całym 2014 odnotowano 12 podobnych zdarzeń.

W styczniu siły zbrojne Indii utraciły cztery statki powietrzne. W całym 2014 doszło do 12 podobnych zdarzeń / Zdjęcie: MO Indii

Tylko w styczniu 2015 siły zbrojne Indii utraciły dwa samoloty myśliwskie MiG-21 i MiG-27, śmigłowiec transportowy Cheetah (SA315B Lama) oraz bezzałogowy statek latający IAI Heron. Do ostatniego wypadku doszło 31 stycznia. MiG-21 rozbił się na terenie zachodniego stanu Gudźarat podczas lotu treningowego. Pilot zdołał się katapultować. Nie odnotowano ofiar wśród ludności cywilnej. Kilka dni wcześniej utracono MiG-27. Samolot spadł na ziemię w pobliżu miasta Barmer w Radżastanie.

W całym 2014 siły zbrojne Indii utraciły 12 statków powietrznych, w tym trzy SEPECAT Jaguar oraz po jednym MiG-21, MiG-29, Su-30MKI (Problemy z Su-30MKI, 2014-12-19), transportowe An-32 i C-130J (Katastrofa indyjskiego Herculesa, 2014-03-28), śmigłowce HAL Dhruv (Dhruvy wznawiają loty, 2014-08-27), Cheetah (SA315B Lama) i Chetak (Aerospatiale SA316 Alouette III oraz jeden bsl IAI Heron.

Główną przyczyną wypadków w dalszym ciągu są błędy pilotów oraz zły stan techniczny statków powietrznych (BVS problemy ze sprzętem, 2014-10-27). Na uwagę zasługuje też krytyczna ocena pracy personelu obsługowego w bazach wojskowych, a także brak wystarczającej liczby części zamiennych. Od lat piętą achillesową Bharatiya Vāyu Senā (wojsk lotniczych Indii) oraz lotnictwa pozostałych rodzajów sił zbrojnych pozostaje przygotowanie merytoryczne pilotów, w tym brak odpowiedniej infrastruktury szkoleniowej.

Problemem są też przeciągające się programy zakupowe. Najwięcej obaw budzą opóźnienia w wyborze dostawcy blisko 200 śmigłowców rozpoznawczych i obserwacyjnych (Reconnaissance and Surveillance Helicopter, Indie wznawiają program RSH, 2014-11-12) oraz ciągnące się od trzech lat negocjacje w sprawie pozyskania 126 samolotów wielozadaniowych Dassault Rafale (Su-30MKI zamiast Rafale? , 2015-01-02).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.