Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Indie straciły 8 śmigłowców HAL Dhruv

Lotnictwo wojskowe, Wojska lądowe, Przemysł zbrojeniowy, 31 lipca 2015

W ciągu ostatnich 14 lat siły zbrojne Indii utraciły w wypadkach 8 śmigłowców HAL Dhruv.

W ciągu ostatnich 14 lat siły zbrojne Indii utraciły w wypadkach lotniczych 8 śmigłowców HAL Dhruv. Mimo wysokiej awaryjności, wiropłaty nadal będą eksploatowane / Zdjęcie: HAL

Minister obrony Indii, Manohar Parrikar, przedstawił członkom Rajya Sabha, wyższej izby parlamentu, zestawienie dotyczące liczby wypadków lotniczych z udziałem śmigłowców HAL Dhruv. W 2001 indyjskie siły zbrojne przyjęły do służby pierwsze wiropłaty tego typu, a w ciągu ostatnich 14 lat utraciły 8 z ok. 60 posiadanych (Katastrofa Dhruva w Indiach, 2014-07-26).

Najczęściej przyczyną wypadków HAL Dhruv były awarie urządzeń pokładowych lub błędy pilotów. Od wielu lat ministerstwo obrony Indii zwraca uwagę na niską jakość obsługi technicznej śmigłowców wojskowych, a także zły system szkolenia załóg lotniczych. W przeszłości dowództwa poszczególnych rodzajów indyjskich sił zbrojnych musiały zawieszać na jakiś czas eksploatację wiropłatów produkowanych i dostarczanych przez rodzime Hindustan Aeronautics Ltd (Dhruvy wznawiają loty, 2014-08-27).

Awaryjność HAL Dhruv nie jest zresztą problemem jedynie indyjskich użytkowników. W ciągu ostatnich 5 lat Aviación del Ejército Ecuatoriano (lotnictwo wojsk lądowych Ekwadoru) utraciło 4 spośród 7 śmigłowców tego typu, w tym 2 w styczniu (Ekwador uziemił Dhruvy, 2015-02-02). Dowództwo ekwadorskiej armii zdecydowało się na wycofanie pozostałych wiropłatów ze służby i zakup w ich miejsce nowych śmigłowców – najprawdopodobniej Airbus Helicopters H125 (dawniej AS350, Ekwador znalazł następcę HAL Dhruv, 2015-02-06).

Mimo awaryjności i problemów z eksploatacją, siły zbrojne Indii nie zamierzają wycofywać Dhruvów ze służby. Zapotrzebowanie na śmigłowce tego typu jest na tyle duże, że szwedzki Saab rozważa nawet przeniesienie do kraju linii montażowej urządzeń samoobrony IDAS (Integrated Defensive Aids Suite, Produkcja IDAS w Indiach?, 2015-04-14), które są zabudowywane w śmigłowcach montowanych dla Indii (Systemy samoobrony dla Dhruva, 2015-03-31).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.