Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Pierwszy Tigre HAD dla ALAT

Lotnictwo wojskowe, 20 kwietnia 2013

Wczoraj DGA odebrała pierwszy seryjny śmigłowiec Tigre w wersji HAD. Ogółem lotnictwo wojsk lądowych Francji ma posiadać 40 wiropłatów tego typu.Pierwszy Tigre HAD przeznaczony dla francuskiego lotnictwa lekkiego wojsk lądowych / Zdjęcie: Eurocopter

Tigre HAD (Hélicoptère d'Appui Destruction – śmigłowiec wsparcia i uderzeniowy) napędzany jest dwoma silnikami turbowałowymi MTR390 o mocy zwiększonej do 1000 kW (1341 KM). W porównaniu z wersją HAP (Hélicoptère d'Appui Protection – śmigłowiec wsparcia i eskortowy) ma także lepszą ochronę balistyczną, nowy optoelektroniczny układ celowniczy, urządzenia walki elektronicznej i układ identyfikacji swój-obcy.

Najważniejszą zdolnością Tigre HAD jest przystosowanie do przenoszenia pocisków powietrze-powierzchnia Hellfire II. W skład rodziny Hellfire II wchodzą trzy pociski: przeciwpancerny AGM-114K z głowicą z ładunkiem kumulacyjnym, AGM-114M z głowicą odłamkową, przeznaczony do zwalczania jednostek nawodnych, budynków, bunkrów i lekko opancerzonych pojazdów oraz termobaryczny AGM-114N służący do zwalczania siły żywej w jaskiniach i zamkniętych pomieszczeniach.

Do przenoszenia Hellfire przystosowano także Tigery ARH znajdujące się w wyposażeniu Australian Army Aviation Corps (korpusu lotnictwa wojsk lądowych Australii). Śmigłowce te uzbrojone są w AGM-114K i AGM-114M, dzięki czemu mogą wykonywać zarówno zadania zwalczania pojazdów bojowych, jak i misje rozpoznawcze na wodach przybrzeżnych.

Francja zamówiła 40 Tigre HAD i 40 w wersji HAP. Te ostatnie zostały już sprawdzone w boju podczas operacji prowadzonych przez Aviation Légère de l’Armée de Terre (ALAT, lotnictwo lekkie wojsk lądowych) w Afganistanie, Libii i trwającej obecnie interwencji w Mali (Niezawodne, afgańskie Tigery, 2010-08-02).

Kolejne 24 Tigre zostały zamówione przez rząd Hiszpanii w celu wyposażenia wojsk lądowych Hiszpanii (18 HAD i 6 HAP, także przystosowanych do wykonywania zadań wsparcia ogniowego i uderzeniowych). Trzy wiropłaty w wersji HAP zostały wysłane do Afganistanu, gdzie wykonały już pierwsze zadania bojowe (Pierwsza misja hiszpańskich Tigre w Afganistanie, 2013-04-12). Od grudnia ub. r. stacjonują tam także niemieckie Tigery UHT (Niemieckie Tigery w Afganistanie, 2012-12-17).

Obecnie w eksploatacji znajduje się 97 śmigłowców Tigre / Tiger. Wchodzą one w skład jednostek lotnictwa wojsk lądowych Australii, Francji, Hiszpanii i Niemiec. Ogółem kraje te zamówiły 183 wiropłaty (Mniejsze straty niemieckiego Eurocoptera, 2013-03-17).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2018 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.