Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

130 Airbusów dla CAS

Lotnictwo cywilne, 29 października 2015

Airbus i China Aviation Supplies podpisały porozumienie w sprawie dostawy 130 samolotów komunikacyjnych, produkowanych przez koncern z Tuluzy.

China Aviation Supplies zakupiły 30 samolotów z rodziny A330 (na rysunku A330-200) i 100 z rodziny A320 / Rysunek: Airbus

Li Hai, prezes China Aviation Supplies  (CAS) i Fabrice Brégier, prezes Airbusa, w obecności premiera ChRL Li Keqianga i kanclerz Niemiec Angeli Merkel, podpisali dzisiaj w Pekinie porozumienie w sprawie zakupu 30 samolotów z rodziny A330 i 100 z rodziny A320. Nabycie A330 jest potwierdzeniem zobowiązania z czerwca br. Wartość umowy to 17 mld USD (66,3 mld USD).

Strony nie podały, czy zamówione samoloty trafią wyłącznie do przewoźników z ChRL. Nie wybrano też ich zespołów napędowych. Finalizacja porozumienia z CASC jest dobrą informacją dla zakładów w Tuluzie. Rok temu Airbus postanowił zmniejszyć tempo produkcji A330, ze względu na przygotowania do wdrożenia A330neo (Airbus spowalnia produkcję A330, 2014-10-17). Dzięki najnowszej umowie robotnicy zajmujący się wytwarzaniem samolotów tego typu będą mieli zajęcie przez 5 dodatkowych miesięcy.

Airbus i Boeing zaciekle rywalizują o rynek samolotów komunikacyjnych w ChRL, który za 20 lat ma być największym w świecie. Jego zapotrzebowanie przez najbliższe dwie dekady szacowane jest na 6330 dużych samolotów pasażerskich, wartości 950 mld USD (3,7 bln zł). Europejski producent zobowiązał się kilka miesięcy temu do utworzenia w Tiencin centrum wyposażania i dostaw samolotów z rodziny A330 (Centrum dostaw A330 w ChRL, 2015-07-03). Podobną umowę zawarł, nieco później, Boeing (Boeing inwestuje w ChRL, 2015-09-24).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.