Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

118 Airbusów dla Iran Air

Lotnictwo cywilne, 29 stycznia 2016

Narodowy przewoźnik Iranu zakupił ostatecznie 118 dużych samolotów pasażerskich Airbusa.

W ramach historycznej umowy linie Iran Air nabyły 118 samolotów pasażerskich produkowanych przez Airbusa / Rysunek: Airbus

Wczoraj, w Pałacu Elizejskim w Paryżu, Farhad Parvaresh, prezes Iran Air i Fabrice Brégier, prezes Airbusa, podpisali historyczne porozumienie w sprawie zakupu 118 dużych samolotów pasażerskich. W trakcie składania podpisów obecni byli prezydenci Francji i Iranu, Hassan Rouhani i François Hollande (Iran będzie rozmawiał w sprawie Airbusów, 2016-01-24).

W myśl umowy narodowy przewoźnik Iranu nabył 21 samolotów z rodziny A320ceo, 24 samoloty z rodziny A320neo, 27 A330ceo, 18 A330-900neo, 16 A350-1000 i 12 A380. Wartość zakupu, według cen katalogowych to 25 mld USD (ponad 102 mld zł). Można jednak założyć, że Irańczycy otrzymają znaczne zniżki od producenta (Wyniki Airbusa w 2015, 2016-01-13). Dostawy samolotów mają rozpocząć się jeszcze w br.

Jednocześnie Minister Infrastruktury Iranu Abbas Akhoundi zawarł z Francuzami umowę współpracy przy modernizacji sektora transportu lotniczego kraju, dotyczącą m. in. rozwoju usług kontroli ruchu lotniczego, eksploatacji portów lotniczych i statków powietrznych, uzgodnienia przepisów, szkolenia technicznego i akademickiego, obsługi, napraw i współpracy przemysłowej.

Można przypuszczać, że to dopiero początek ekspansji koncernu z Tuluzy na rynku irańskim. Obecnie w kraju tym eksploatowane są 84 pasażerskie odrzutowce Airbusa. Lista miejscowych przewoźników obejmuje, oprócz Iran Air, także ATA Airlines, Atrak Air, Iran Aseman Airlines, Mahan Air, Meraj Airlines, Qeshm Airlines, Taban Airline i Zagros Airlines.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2018 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.