Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Wyniki Airbusa w 2015

Lotnictwo cywilne, 13 stycznia 2016

Airbus przedstawił wyniki sprzedaży dużych samolotów pasażerskich w ubiegłym roku.

W ubiegłym roku koncern z Tuluzy przekazał użytkownikom 14 samolotów A350-900. Jednym z odbiorców były brazylijskie linie TAM / Zdjęcie: H. Gousse, Airbus

W 2015 Airbus odnotował nowy rekord 635 samolotów dostarczonych 85 klientom, w tym 10 nowym. W ub. r. do użytkowników trafiło 491 samolotów z rodziny A320, 103 z rodziny A330, 27 A380 i 14 A350-900. Oznacza to zarazem, że pobito poprzedni rekord 629 dostarczonych samolotów, ustanowiony w 2014. Największy rywal – Boeing – dostarczył w ub. r. 762 duże samoloty pasażerskie.

Airbus zdobył 1036 zamówień netto od 53 klientów (w tym 8 nowych). Obejmują one 897 samolotów wąskokadłubowych i 139 szerokokadłubowych. Dzięki temu portfel zamówień koncernu z Tuluzy wzrósł do 6787 samolotów o wartości 996,3 mld USD (ponad 4 bln zł), według cen katalogowych, co jest nowym rekordem branżowym. W tej klasyfikacji Europejczycy górują nad Amerykanami, którzy zdobyli zamówienia na 768 samolotów netto (Boeing podsumował 2015, 2016-01-08).

Te wyniki handlowe i przemysłowe jednoznacznie dowodzą, że globalny popyt na nasze samoloty pozostaje wysoki. W 2015 położyliśmy też solidny fundament pod przyszłą działalność, zwiększając możliwości i zróżnicowanie samolotów, jakie możemy zaoferować naszym klientom – powiedział Fabrice Brégier, prezes i dyrektor generalny Airbusa.

W ubiegłym roku Airbus otrzymał Certyfikat Typu władz lotniczych po obu stronach Atlantyku dla A320neo (Zmiana w dostawach A320neo, 2015-12-23). Poczyniono również postępy w pracach nad A350-1000, którego podstawowe elementy i struktury są produkowane w różnych zakładach (Montaż kadłuba A350-1000, 2015-09-25). Rozpoczęła się też produkcja części do pierwszego A330neo (Początek prób silnika Trent 7000, 2015-11-27).

Innym godnym uwagi wydarzeniem było oficjalne otwarcie pierwszych zakładów Airbusa w USA, w Mobile w Alabamie. Ponadto w 2015 roku Airbus rozpoczął prace nad 3 nowymi wersjami istniejących samolotów –A321neo do obsługi połączeń transatlantyckich (Zamówienia na transatlantyckie A321neo , 2015-01-14), regionalnym A330 zoptymalizowanym do przewozu nawet 400 pasażerów na trasach do 5500 km i A350-900 bardzo dalekiego zasięgu (Transkontynentalny A350-900, 2015-10-13).

Koncern z Tuluzy podał też do publicznej wiadomości średnie ceny katalogowe swoich samolotów, obowiązujące od 1 stycznia 2016. Wzrost cen o 1,1 % został skalkulowany zgodnie ze standardową formułą i uwzględnia spadek cen materiałów i surowców.

Cena samolotu wąskokadłubowego A318 wynosi obecnie 75,1 mln USD (302 mln zł), A319 – 89,6 mln USD (360mln zł), A320 – 98,0 mln USD (362 mln zł), a A321 – 114,9 mln USD (462 mln zł). Natomiast konstrukcje z nowej rodziny – A319neo, A320neo i A321neo kosztują odpowiednio 98,5 mln USD (360 mln zł), 107,3 mln USD (431 mln zł) i 125,7 mln USD (505 mln zł).

Za szerokokadłubowego A330-200 trzeba zapłacić 231,5 mln USD (930 mln zł), A330-800neo kosztuje 252,3 mln USD (1,01 mld zł), towarowy A330-200F – 234,7 mln USD (943 mln zł), A330-300 – 256,4 mln USD (1,03 mld zł), a A330-900neo – 287,7 mln USD (1,16 mld zł).

Samoloty z rodziny A350 – A350-800, A350-900 i A350-1000 kosztują odpowiednio 272,4 mln USD (1,01 mld zł), – 308,1 mln USD (1,24 mld zł) i 355,7 mln USD (1,43 mld zł). Największy samolot pasażerski świata, dwupokładowy A380-800 kosztuje 432,6 mln USD (1,74 mld zł).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.