Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Ekspresowa dostawa hiszpańskich Eurofighterów

Lotnictwo wojskowe, 23 stycznia 2017

W ostatnich dniach 2016 hiszpańskie wojska lotnicze przyjęły do służby 12 samolotów wielozadaniowych Eurofighter.

Dzięki ostatnim dostawom wojska lotnicze Hiszpanii mają teraz na stanie 60 samolotów wielozadaniowych Eurofighter / Zdjęcie: Geoffrey Lee, Eurofihgter GmbH 

Hiszpańska prasa informuje, że w ostatnich dniach 2016 do służby w Ejército del Aire (wojskach lotniczych Hiszpanii) przyjęto 12 samolotów wielozadaniowych Eurofighter, pochodzących z 2. i 3. transzy produkcyjnej. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że przedtem były one zmagazynowane w bazie lotniczej Albacete z powodu braku funduszy na zapłacenie za nie producentowi.

Wspomniane na wstępie Eurofightery wyprodukowano w zakładach Airbus Defense and Space w Getafe pod  Madrytem, a następnie przekazano NETMA (NATO Eurofighter and Tornado Management Agency), która zarządziła ich przebazowanie do Albacete w oczekiwaniu na przekazanie Ejército del Aire. Niestety okazało się, że wojsko nie może ich przyjąć do wyposażenia ze względu na brak funduszy.

Problem rozwiązano tymczasowo dzięki umowie NETMA i Ejército del Aire, zezwalającej personelowi 14. Ala (Skrzydła) z Albacete na wykonywanie obsługi bieżącej samolotów i dokonywanie ich lotów co 20 dni w celu utrzymania zdatności do lotu. Decyzja resortu o przyjęciu Eurofighterów do wyposażenia Ejército del Aire pod koniec grudnia 2016 i włączenia ich w skład 4 eskadr eksploatujących samoloty tego typu wywołała olbrzymie zamieszanie.

Ostatecznie trafiły one do 11. Ala, stacjonującego w bazie Morón w pobliżu Sewilli. W ten sposób flota hiszpańskich Eurofighterów wzrosła do 60 samolotów, oznaczonych jako C.16/CE.16 (Hiszpański Eurofighter zrzuca GBU-48, 2016-07-06, Przekazanie obowiązków BAP, 2016-01-08). Początkowo rząd w Madrycie planował nabycie 87 samolotów tego typu, jednak ostatecznie zdecydował się tylko na 73. Dwa hiszpańskie Eurofightery zostały utracone w katastrofach. Dostawy pozostałych 13 samolotów z 3. transzy produkcyjnej, zaplanowano na l. 2018-2018, jednak niewykluczone, że przesuną się one o rok.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra