Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Współpraca brytyjsko-norweska

Marynarka wojenna, Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 04 maja 2018

Przedstawiciele ministerstw obrony Wielkiej Brytanii i Norwegii przedyskutowali obszary potencjalnej współpracy w eksploatacji morskich samolotów patrolowych P-8A Poseidon.

Wielka Brytania i Norwegia są jedynymi, póki co, europejskimi klientami na P-8A. Oba państwa będą używać swoje samoloty przede wszystkim do monitorowania aktywności nieprzyjacielskich OP na Oceanie Atlantyckim i ochrony własnych zespołów okrętowych operujących w rejonie / Zdjęcie: Mass Communication Specialist 2nd Class Juan S. Sua, USN

Minister Guto Bebb, odpowiedzialny w brytyjskim resorcie obrony za zakupy sprzętowe oraz sekretarz stanu w norweskim ministerstwie obrony, Tone Skogen, spotkali się na pokładzie morskiego samolotu patrolowego P-8A Poseidon należącego do US Navy. Przedstawiciele resortów obrony obu państw odbyli dyskusję o obszarach potencjalnej współpracy przy eksploatacji statków powietrznych tego modelu, podczas gdy wspomniany, amerykański Poseidon startował z bazy RAF Lossiemouth w północnej Szkocji w pokazowy lot (Rozbudowa infrastruktury dla brytyjskich P-8A, 2018-04-24).

Wśród potencjalnych obszarów współpracy przy eksploatacji P-8A wymienia się m.in. zakupy części zamiennych lub współdziałanie przy wykonywaniu przeglądów technicznych i remontów samolotów. Kolejnym krokiem mogłaby być realizacja wspólnych działań operacyjnych nad wodami północnego Atlantyku, który jest rejonem odpowiedzialności sił morskich obu państw (Współpraca użytkowników P-8A, 2017-06-30).

Wielka Brytania i Norwegia zaliczają się do wąskiej, póki co, grupy państw, które zdecydowały się pozyskać morskie samoloty patrolowe amerykańskiego Boeinga. Brytyjskie siły zbrojne zakupią dziewięć Poseidonów (Zamówienie na kolejne P-8A, 2018-03-07), a norweskie – pięć (Norwegia zamawia P-8A, 2017-03-30). 


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.