Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Zamówienie na kolejne P-8A

Marynarka wojenna, Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 07 marca 2018

Boeing otrzymał zlecenie na przygotowanie bazy materiałowej do montażu kolejnej transzy morskich samolotów patrolowych P-8A Poseidon.

Morskie samoloty patrolowe P-8A zastępują w siłach zbrojnych wielu państw wiekowe P-3C Orion (na zdjęciu widoczny w locie) / Zdjęcie: Mass Communication Specialist 2nd Class Gulianna Dunn, USN

Zlecenie dotyczy przygotowań do budowy 19 morskich samolotów patrolowych P-8A Poseidon wchodzących w skład dziesiątej transzy. Jego wartość wynosi 282 mln USD (ok. 951 mln zł). Podmiotem zamawiającym jest Naval Air Systems Command z Patuxent River w Maryland.

Dziesięć z zamówionych samolotów zostanie zmontowanych dla lotnictwa US Navy. Kolejne pięć odbierze Norwegia (Współpraca użytkowników P-8A, 2017-06-30), a ostatnie cztery – Wielka Brytania. Co ciekawe, omawiane zamówienie obejmuje zlecenie na produkcję ostatnich z dziewięciu morskich samolotów patrolowych P-8A zamówionych przez Royal Air Force (królewskie wojska lotnicze Wielkiej Brytanii, Londyn potwierdza zakup P-8A, 2016-07-12).

Samoloty patrolowe P-8A są połączeniem kadłuba pasażerskiego Boeinga 737-800 ze skrzydłami modelu 737-900. Ich głównym użytkownikiem będzie lotnictwo US Navy, gdzie zastąpią one wiekowe P-3C Orion. Amerykańska marynarka wojenna chce zamówić ok. 120 statków powietrznych tego modelu. Poza USA na zakup P-8A zdecydowały się także Australia (Pierwsza misja australijskiego P-8A, 2017-06-09), Indie (Rozpoczęto ćwiczenia Malabar 2017, 2017-07-07), Norwegia i Wielka Brytania. 


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.