Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Naval Group o negocjacjach na australijskie OP

Marynarka wojenna, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 04 października 2018

Przedstawiciele Naval Group dementują pojawiające się w mediach informacje o kryzysie w negocjacjach z rządem Australii w sprawie zakupu 12 nowych okrętów podwodnych.

Marynarka wojenna Australii ma zakupić 12 nowych okrętów podwodnych opartych na projekcie Shortfin Barracuda opracowanym przez Naval Group / Rysunek: Naval Group

W ostatnich dniach prasa australijska informowała o kryzysie w negocjacjach między francuską Naval Group a rządem Australii w sprawie kontraktu na zakup nowych okrętów podwodnych proj. Shortfin Barracuda. Problemem ma być ustalenie zakresu transferu technologii i praw do niej, a także gwarancji, jaką miałyby zostać objęte nowe australijskie OP.

- Dążymy do osiągnięcia porozumienia o strategicznym partnerstwie – powiedział rzecznik prasowy Naval Group na łamach branżowego Defense News. - Porozumienie będzie obowiązywać przez ok. 30 lat i jesteśmy bardzo blisko jego osiągnięcia – dodał przedstawiciel francuskiej grupy stoczniowej.

Według Australian Broadcasting Corporation, która poinformowała o problemach w uzgodnieniu wspólnego stanowiska obu stron, osiągnięcie porozumienia o partnerstwie strategicznym do końca br. ma być kluczowe dla powodzenia przedsięwzięcia. Ono utoruje bowiem drogę do zakończenia prac nad szczegółowym projektem nowych australijskich OP i pozwoli rozpocząć budowę pierwszego z nich.

Koniec br., jako ostatni rozsądny termin dla zakończenia negocjacji, ma tu kluczowe znaczenie. W 2019 w Australii odbędą się bowiem wybory parlamentarne, które – teoretycznie – mogą doprowadzić do zmiany władzy. W przypadku powołania nowego kierownictwa resortów obrony i przemysłu obronnego istnieje ryzyko, że rozmowy z francuskim producentem trzeba będzie rozpocząć od nowa, co może doprowadzić do opóźnienia realizacji programu zakupu i budowy nowych OP.

Pod koniec 2016 rządy Australii i Francji podpisały porozumienie o zakupie nowych okrętów podwodnych, których dostawcą ma być wspomniana Naval Group (Kontrakt na australijskie OP, 2016-12-20). W myśl umowy australijskie OP zostaną zbudowane w stoczni ASC w Adelajdzie, a francuska grupa będzie pełnić rolę dostawcy technologii oraz głównego partnera przemysłowego (DCNS otwiera biuro w Australii, 2016-12-30). W rywalizacji o australijskie zlecenie Naval Group pozostawiła w pokonanym polu niemieckie thyssenkrupp Marine Systems oraz japońskie Mitsubishi Heavy Industries i Kawasaki Shipbuilding. 


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra