Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Trzech oferentów w programie SEA 5000

Marynarka wojenna, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 19 kwietnia 2016

Rząd Australii zaprosił trzech oferentów do udziału w kolejnym etapie przetargu na dostawę 9 fregat rakietowych.

Nowe fregaty rakietowe zastąpią w linii obecnie eksploatowane jednostki typu Anzac, na zdjęciu HMAS Arunta (FFH 151) / Zdjęcie: MO Australii

BAE Systems, Fincantieri i Navantia wezmą udział w ostatnim etapie przetargu, który ma wyłonić dostawcę 9 nowych fregat rakietowych. Przedsiębiorstwa pozostawiły w przegranym polu oferentów, którzy dotąd zaliczani byli do faworytów konkursu, w tym francuską grupę stoczniową DCNS (FREMM dla Australii, 2016-04-14) i niemiecką TKMS (ThyssenKrupp Marine Systems). Wybór dostawcy australijskich okrętów zostanie dokonany w 2018.

Decyzja rządu w Canberze oznacza, że przyszłe fregaty rakietowe Royal Australian Navy (RAN, królewskiej marynarki wojennej Australii) zostaną oparte na projekcie jednostek typ 26 (Global Combat Ship, Dofinansowanie GCS, 2016-03-23) od BAE Systems, włoskich FREMM użytkowanych już przez Marina Militare (marynarkę wojenną Włoch, Wodowanie Luigi Rizzo, 2015-12-21) lub Álvaro de Bazán (F100), które znajdują się w służbie Armada Española (marynarki wojennej Hiszpanii, Amerykańskie testy Cristóbal Colón, 2015-06-30). Okręty zostaną zbudowane w stoczni ASC South w Adelaide, gdzie obecnie prowadzone są prace nad 3 niszczycielami rakietowymi typu Hobart (Testy wyposażenia HMAS Hobart, 2016-02-23).

Za faworytów australijskiego przetargu uchodzą BAE Systems i Navantia. Oba przedsiębiorstwa są zaangażowane w program budowy wspomnianych niszczycieli rakietowych typu Hobart. Ponadto, producent z Półwyspu Iberyjskiego zbudował kadłuby 2 śmigłowcowców desantowych typu Canberra, które następnie zostały doposażone w stoczni BAE Systems Australia w Williamstown (Koniec misji HMAS Canberra, 2016-04-04). Co więcej, przed kilkoma tygodniami hiszpańskie przedsiębiorstwo otrzymało zlecenie na dostawę Australii 2 okrętów zaopatrzeniowych, które zostaną oparte na projekcie SPS Cantabria (A15) i zastąpią obecnie eksploatowane jednostki, HMAS Success (OR 304, Historyczna wizyta japońskiego OP w Sydney, 2016-04-18) i HMAS Sirius (O 266, Navantia zbuduje australijskie zaopatrzeniowce, 2016-03-14).

Szans na zwycięstwo w przetargu nie można odmówić też jednak włoskiej Fincantierii. Przedsiębiorstwo z Półwyspu Apenińskiego ma duże doświadczenie w projektowaniu i budowie nowoczesnych okrętów, zamawianych m.in. przez Marina Militare. Poza wspomnianymi jednostkami typu FREMM włoska flota pozyska również serię 7 nowych patrolowców / fregat rakietowych (Pattugliatori Polivalenti d’Altura), pojedynczy okręt zaopatrzeniowy i śmigłowcowiec desantowy (DIMDEX 2016: Zakupy Marina Militare, 2016-03-30). Fincantierii opracuje projekty jednostek i zbuduje ich kadłuby. Elementy wyposażenia pokładowego dostarczą przedsiębiorstwa wchodzące w skład grupy Finmeccanica (DIMDEX 2016: Rebranding Finmeccaniki, 2016-03-31).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.