Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Historyczna wizyta japońskiego OP w Sydney

Marynarka wojenna, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 18 kwietnia 2016

Od kilku dni w pobliżu Sydney prowadzona jest tegoroczna edycja australijsko-japońskich ćwiczeń Nichi Gou Trident.

Australijsko-japońskie ćwiczenia morskie są dla Tokio jedną z ostatnich okazji do zaprezentowania Canberze potencjału operacyjnego okrętów podwodnych typu Sōryū / Zdjęcie: USN

W roli gospodarza ćwiczeń występuje zespół zadaniowy Royal Australian Navy (królewskiej marynarki wojennej) i Royal Australian Air Force (królewskich wojsk lotniczych Australii), w skład którego wchodzą: fregata rakietowa HMAS Ballarat (FFH 155), typu Anzac, śmigłowcowiec desantowy HMAS Adelaide (L 01), typu Canberra (HMAS Adelaide przyjęty do służby, 2015-12-08) i okręt zaopatrzeniowy HMAS Success (OR 304, Navantia zbuduje australijskie zaopatrzeniowce, 2016-03-14), a także śmigłowce morskie S-70B-2 Seahawk, latające w składzie 816 Squadronu, jak i załogi morskich samolotów patrolowych AP-3C Orion i samolotów szkolenia zaawansowanego Hawk 127.

Kaijō Jieitai (Japońskie Morskie Siły Samoobrony) reprezentują niszczyciele rakietowe JS Umigiri (DD 158), typu Asagiri i JS Asayuki (DD 132), typu Hatsuyuki, a także konwencjonalny okręt podwodny JS Hakuryu (SS 503), typu Sōryū. Do 26 kwietnia jednostki obu flot będą ćwiczyły współdziałanie w ramach różnorodnych operacji bojowych. Główny nacisk ma być kładziony na zdolność współpracy przy wykrywaniu, identyfikowaniu i śledzeniu nieprzyjacielskich OP, co jest związane z napiętą sytuacją wojskową w regionie (Chińskie myśliwce na Wyspach Paracelskich, 2016-04-15; Amerykańsko-filipińskie patrole, 2016-04-14).

Warto podkreślić, że JS Hakuryu jest pierwszym japońskim okrętem podwodnym od czasów II wojny światowej, który wszedł do portu morskiego w Sydney. Tajemnicą poliszynela jest fakt, że udział jednostki w tegorocznej edycji ćwiczeń Nichi Gou Trident wiąże się z trwającym obecnie przetargiem na budowę serii 12 konwencjonalnych OP dla RAN. Władze w Canberze rozpatrują oferty złożone m.in. przez japońskie Mitsubishi Heavy Industries i Kawasaki Shipbuilding, producentów jednostek typu Sōryū (Jinryu przekazany, 2016-03-07). W konkursie udział biorą również francuska grupa stoczniowa DCNS i niemiecka TKMS (ThyssenKrupp Marine Systems, Australia zdecyduje się na tuzin OP?, 2016-02-10; Dwóch oferentów w australijskim przetargu, 2016-01-25).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.