Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

DCNS ujawnia ofertę dla Australii

Marynarka wojenna, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 15 lipca 2015

Francuska grupa stoczniowa zaprezentowała wstępną ofertę sprzedaży Australii serii konwencjonalnych okrętów podwodnych.

DCNS oferuje Australii zakup tuzina konwencjonalnych OP typu Shortfin Barracuda Block 1A o długości ponad 90 m i wyporności w zanurzeniu 4000 t. / Rysunek: DCNS

DCNS zaproponuje władzom Australii zakup okrętów podwodnych typu Shortfin Barracuda Block 1A. W pracach nad ich projektem konstruktorzy wykorzystali rozwiązania technologiczne zastosowane w atomowych OP Barracuda, budowanych dla Marine Nationale (marynarki wojennej Francji, Czwarta Barracuda, 2014-04-25). Okręty będą miały ponad 90 m długości. Wyporność w zanurzeniu wyniesie 4000 t.

Francuski producent jest gotowy przenieść produkcję okrętów bezpośrednio do Australii. Nowe OP powstałyby na zasadzie transferu technologii w jednej z lokalnych stoczni. DCNS bierze pod uwagę współpracę m.in. z ASC Pty z Adelaide na południu kraju (Brak wiary w ASC, 2014-11-26).

Royal Australian Navy (RAN, królewska marynarka wojenna Australii) zamówi tuzin nowych konwencjonalnych OP, które zastąpią w linii wiekowe jednostki typu Collins (Obsługa techniczna Collinsów, 2014-08-06). Canberra przeznaczy na zakup nowych jednostek 20-25 mld AUD (56-70 mld zł). Okręty będą eksploatowane co najmniej do lat 2060.

Udział w przetargu wezmą również: niemiecka TKMS z ofertą w postaci OP typ 216 (TKMS walczy o australijskie zlecenie, 2014-10-13) i japońskie Mitsubishi Heavy Industries i Kawasaki Shipbuilding Corporation, oferujące jednostki typu Sōryū (Drogie Soryu, 2014-09-08). Z udziału w postępowaniu przetargowym wcześniej wykluczono szwedzkiego Saaba (Australijskie OP nie dla Saaba, 2015-02-27).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra