Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Konsolidacja produkcji 787

Przemysł lotniczy, Lotnictwo cywilne, Wypadki, 03 października 2020

Boeing ogłosił przeniesienie całej produkcji samolotów modelu 787 do North Charleston w Karolinie Południowej. Ma to nastąpić w połowie 2021. Decyzja ma pozwolić na obniżenie kosztów produkcji. Konsolidacja to jedna z decyzji, która ma pozwolić na polepszenie sytuacji finansowej koncernu, który w ostatnich miesiącach przechodzi poważny kryzys.

Montaż samolotu modelu 787 w North Charleston w Karolinie Południowej / Zdjęcie: via abcnews4

Boeing w 2007 rozpoczął montaż samolotów modelu 787-8 i 787-9 w Everett. W 2010 koncern uruchomił drugą końcową linię montażową w nowej wytwórni w North Charleston. Tylko tam montowany jest większy model 787-10. W zakładach w North Charleston pracuje ok. 7 tys. osób.

Badanie wykonalności montażu 787 w jednym miejscu Boeing ogłosił w lipcu 2020. W przeglądzie zbadano wpływ i korzyści z konsolidacji dla klientów Boeinga, dostawców, pracowników, a także ogólny stan systemu produkcyjnego. Teraz koncern poinformował, że ocenia potencjalny wpływ zmian w systemie produkcji na zatrudnienie w Everett i North Charleston. Informacje na ten temat ma przekazać bezpośrednio swoim pracownikom.

W lipcowym raporcie kwartalnym Boeing podał, że jego przychody w pierwszej połowie 2020 spadły o 26% –  z 38,6 mld USD w 2019 do 28,7 mld USD. W międzyczasie dostawy 787 do linii lotniczych spadły o 46%. Do końca czerwca 2019 Boeing zrealizował 79 zamówień na 787. W tym samym czasie w 2020 było ich tylko 36.

Decyzji o konsolidacji Boeing towarzyszyła informacja o zmniejszeniu produkcji modelu 787 do 6 miesięcznie w 2021. Wcześniej, na początku 2020 koncern już ją ograniczył – do 10 miesięcznie (Boeing zmniejsza produkcję 777 i 787, 2020-07-29). Od początku 2020 całkowicie wstrzymana jest produkcja modelu 737 MAX, co jest efektem uziemienia samolotów tego typu po dwóch katastrofach, w których zginęło 346 osób (Uziemienie Boeingów 737 MAX przedłużone, 2019-11-09). Katastrofy były wynikiem błędów w oprogramowaniu i wielu innych związanych z wdrażaniem 737 MAX do produkcji (Raport w sprawie 737 MAX, 2020-09-17).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2021 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.