Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Tylko jeden 747 miesięcznie

Lotnictwo cywilne, 25 czerwca 2015

Po raz kolejny Boeing obniży tempo produkcji samolotów komunikacyjnych 747-8. Tym razem do jednego miesięcznie.

Od marca 2016 w Seattle produkowany będzie tylko jeden Boeing 747-8 miesięcznie / Zdjęcie: Boeing

Od marca przyszłego roku tempo produkcji flagowych samolotów komunikacyjnych Boeinga – modelu 747-8, ponownie zostanie obniżone, do jednego na miesiąc. Obecnie w zakładach w Seattle wytwarzane są 4 samoloty tego typu na kwartał.

Aktualnie amerykański koncern może pochwalić się zamówieniami na zaledwie 32 Jumbo Jety. Brak chętnych na samoloty tego typu już od pewnego czasu powoduje, że Boeing wciąż zmniejsza tempo ich wytwarzania. W kwietniu 2013 spadło ono z 2 do 1,75 samolotu miesięcznie. W październiku tego samego roku zmniejszono je do 1,5 samolotu na miesiąc, a w grudniu 2014 – do 4 na kwartał (Tempo produkcji 747 znów spadnie, 2014-12-10).

Dzisiejszy anons jest nieco zaskakujący w świetle ostatnich zamówień, jakie Amerykanie uzyskali od rosyjskiego towarzystwa Wołga-Dniepr. Zamówiło ono 20 Boeingów 747-8F, za sumę 7,4 mld USD (27,6 mld zł). Samolot zostaną dostarczone w ciągu następnych 7 lat. Oprócz tego Rosjanie zobowiązali się do zapewnienia pomocy logistycznej koncernowi z Seattle, przy użyciu transportowców An-124-100 (Paris Air Show 2015: Wyniki Boeinga, 2015-06-19).

Boeing motywuje decyzję o spowolnieniu produkcji 747 obecną sytuacją na rynku bardzo dużych samolotów pasażerskich (Boeing 747-8 nowym Air Force One, 2015-01-29). Jednocześnie zapewnia, że jest to posunięcie słuszne, a w następnej dekadzie zapotrzebowanie na frachtowce na bazie tego typu znacznie się zwiększy, ze względu na wycofywanie z eksploatacji starszych samolotów.   


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.