Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Embraer wraca do korzeni

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 30 października 2020

Brazylijski koncern Embraer ujawnił pierwsze szczegóły dotyczące rozwoju nowego samolotu turbośmigłowego komunikacji regionalnej. Na zaprezentowanych wizualizacjach można zobaczyć dwusilnikowy dolnopłat, z usterzeniem w układzie T, który według niepotwierdzonych informacji ma mieścić 70-100 pasażerów.

Przedstawiciele Embraera twierdzą, że opublikowali wizualizację nowego samolotu turbośmigłowego wyłącznie w celach ilustracyjnych i odmawiają dalszych komentarzy na jego temat / Ilustracja: Embraer

W rozmowie z mediami Rodrigo Silva e Souza, szef marketingu i strategii Embraer Commercial Aviation, stwierdził, że nowy samolot mógłby znaleźć zastosowanie na trasach o niewielkim obłożeniu, docierających do miejsc, w które trudno jest latać odrzutowcem. Jego główną zaletą ma być obniżony poziom emisji substancji szkodliwych dla środowiska naturalnego. Nowy samolot konkurowałby na rynku z Dashem 8-400 i ATR 72-600, które są już konstrukcjami leciwymi (Kolejne Dash 8-400 dla Ethiopian , 2020-10-26, ATR 72-600F oblatany, 2020-09-17).

Embraer spodziewa się powrotu wolumenu ruchu lotniczego (do zbliżonego do czasów przed pandemią SARS-CoV-2) już od przyszłego roku w Chinach, Europie i USA, a rok później – na innych rynkach. (Być może bodźcem do opracowania nowej konstrukcji była też nieudana próba połączenia sił z Boeingiem, Boeing zerwał umowę z Embraerem, 2020-04-25.)

Souza twierdzi, że w związku z tym nowy samolot mógłby być oblatany w 2025 i wejść do regularnej eksploatacji w 2027, jeśli Embraer znajdzie partnerów, technologie i rozwiązania niezbędne do jego skonstruowania i produkowania w Brazylii. Obecnie nie wiadomo, kto mógłby być potencjalnym partnerem Brazylijczyków – obecnie Embraer prowadzi szeroko zakrojone badania rynku i rozmowy z dostawcami silników.

Ostatnim komunikacyjnym samolotem turbośmigłowym Embraera był 30-miejscowy EMB 120 Brasilia, którego prototyp oblatano 27 lipca 1983, a następnie wyprodukowano 354 egzemplarze. Jego kadłub, nieco przedłużony, posłużył do skonstruowania odrzutowca EMB-145, oznaczonego później jako ERJ145 (Nowe trasy interCaribbean, 2020-08-18).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2021 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.