Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Embraer wraca do korzeni

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 30 października 2020

Brazylijski koncern Embraer ujawnił pierwsze szczegóły dotyczące rozwoju nowego samolotu turbośmigłowego komunikacji regionalnej. Na zaprezentowanych wizualizacjach można zobaczyć dwusilnikowy dolnopłat, z usterzeniem w układzie T, który według niepotwierdzonych informacji ma mieścić 70-100 pasażerów.

Przedstawiciele Embraera twierdzą, że opublikowali wizualizację nowego samolotu turbośmigłowego wyłącznie w celach ilustracyjnych i odmawiają dalszych komentarzy na jego temat / Ilustracja: Embraer

W rozmowie z mediami Rodrigo Silva e Souza, szef marketingu i strategii Embraer Commercial Aviation, stwierdził, że nowy samolot mógłby znaleźć zastosowanie na trasach o niewielkim obłożeniu, docierających do miejsc, w które trudno jest latać odrzutowcem. Jego główną zaletą ma być obniżony poziom emisji substancji szkodliwych dla środowiska naturalnego. Nowy samolot konkurowałby na rynku z Dashem 8-400 i ATR 72-600, które są już konstrukcjami leciwymi (Kolejne Dash 8-400 dla Ethiopian , 2020-10-26, ATR 72-600F oblatany, 2020-09-17).

Embraer spodziewa się powrotu wolumenu ruchu lotniczego (do zbliżonego do czasów przed pandemią SARS-CoV-2) już od przyszłego roku w Chinach, Europie i USA, a rok później – na innych rynkach. (Być może bodźcem do opracowania nowej konstrukcji była też nieudana próba połączenia sił z Boeingiem, Boeing zerwał umowę z Embraerem, 2020-04-25.)

Souza twierdzi, że w związku z tym nowy samolot mógłby być oblatany w 2025 i wejść do regularnej eksploatacji w 2027, jeśli Embraer znajdzie partnerów, technologie i rozwiązania niezbędne do jego skonstruowania i produkowania w Brazylii. Obecnie nie wiadomo, kto mógłby być potencjalnym partnerem Brazylijczyków – obecnie Embraer prowadzi szeroko zakrojone badania rynku i rozmowy z dostawcami silników.

Ostatnim komunikacyjnym samolotem turbośmigłowym Embraera był 30-miejscowy EMB 120 Brasilia, którego prototyp oblatano 27 lipca 1983, a następnie wyprodukowano 354 egzemplarze. Jego kadłub, nieco przedłużony, posłużył do skonstruowania odrzutowca EMB-145, oznaczonego później jako ERJ145 (Nowe trasy interCaribbean, 2020-08-18).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.