Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Jeszcze o peruwiańskich MiG-29

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, 20 marca 2012

Pierwsze informacje o problemach RSK MiG z realizacją kontraktu o modernizacji 8 peruwiańskich myśliwców MiG-29S/SE do wariantu SMP, okazały się nieścisłe. Pierwsze zwrócono już użytkownikowi.

Jeden ze zmodernizowanych MiGów-29. Doskonale widoczna sonda do tankowania w powietrzu i brak docelowego malowania / Zdjęcie: Sidramas.com

Poprzednie informacje o problemach z remontami i modernizacją peruwiańskich MiG-29 oparte były o dane przedstawione w dzienniku Peru21, a nie sprostowane przez resort obrony (zobacz: Kompromitacja RSK MiG w Peru).

Okazało się jednak, że doniesienia te nie były zgodne ze stanem faktycznym. Po pierwsze, Rosjanie oddali w październiku ubiegłego roku pierwszy trzy samoloty, które rozpoczęły już loty, w tym także ćwicząc tankowanie w powietrzu. Według portalu defesa.com, opierającego się na nieoficjalnych informacjach, spędzają one w powietrzu średnio 60-80 h miesięcznie. Czwarta maszyna znajduje się obecnie w ostatniej fazie prac i powinna trafić do Peru w przyszłym miesiącu. Przedstawiciele RSK MiG deklarują, że pozostała czwórka zostanie przysłana nie później niż w listopadzie bieżącego roku.

Nieścisłe okazały się także informacje Peru21, o podpisywaniu umowy między rosyjskim producentem a miejscowymi wojskami lotniczymi z udziałem pośrednika, SAC Aviamir.

Faktem jest natomiast, że cały proces zanotował ponad roczne opóźnienie. Przedstawiciele lokalnych władz wojskowych przyznają jednak, że duża część winy leży po ich stronie, ze względu na nieterminowe wysyłanie podzespołów lub zamawianie nowych u zagranicznych poddostawców. Wreszcie kwestia finansów - Rosjanie wykonali już ponad dwie trzecie prac, inkasując ok. 39%wartości kontraktu, co przekłada się na ok. 41,3 mln USD. W związku z tym nie ma mowy, o karach umownych.

Dowództwo peruwiańskich wojsk lotniczych planuje modernizację pozostałych 11 myśliwców, jednak zależy to od dostępnych środków finansowych.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.