Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Więcej śmigłowców na rosyjskich Mistralach

Marynarka wojenna, Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, 20 września 2012

Na obu okrętach klasy Mistral, budowanych we Francji dla rosyjskiej marynarki, będzie stacjonowała eskadra składająca się z 30 Ka-52K i Ka-29TB. Wcześniej zakładano, że będzie tam tylko po 16 śmigłowców.

Mistral (na zdjęciu planowany wygląd rosyjskiego okrętu Władiwostok tej klasy) to jednostka o wyporności pełnej 21 tys. t, mogąca wykonywać po niewielkich aranżacjach kilka funkcji: okrętu desantowego, transportowego, lotniczego (jako platforma dla śmigłowców), dowódczego i szpitalnego. Okręt może również przewozić do 900 żołnierzy lub transportować 40 czołgów podstawowych. Wyposażono go w 4 kutry desantowe i 2 poduszkowce / Rysunek: DCNS

Zwiększona liczba śmigłowców przydzielonych na poszczególne okręty nie oznacza, że będą one wszystkie stacjonowały na pokładach w tym samym czasie. W skład eskadry mają wchodzić maszyny dostosowane do zadań morskich i lądowych, co pozwoli na odpowiednią rotację śmigłowców w celach naprawy bądź wymiany, spowodowanych utratą lub uszkodzeniem maszyn w walce - poinformował dziennik Izwiestja, cytując źródło z ministerstwa obrony Rosji. Liczba śmigłowców na pokładzie ma zależeć od wykonywanej misji i będzie zwiększana kosztem pojazdów opancerzonych, informuje dalej dziennik.

Makieta morskiej odmiany Ka-52K, zaprezentowana w sierpniu 2012. Śmigłowiec będzie miał składane łopaty wirników, specjalne pokrycia antykorozyjne zabezpieczające przed działaniem słonej wody, radar Żuk-A (z zmodyfikowanego MiG-35, o zasięgu 130 km i jednoczesnym namierzaniu do 30 celów i zwalczaniu do 6) jak też możliwości zwalczania celów morskich kierowanymi pociskami rakietowymi Ch-31 i Ch-35 / Zdjęcie: Witalij Kuźmin

Prototyp morskiej wersji śmigłowca bojowego Ka-52 jest już opracowywany, ma otrzymać składane łopaty wirnika, pneumatyczne pływaki, wzmocnione podwozie i wyrzutnie rakiet przeciwokrętowych. Pierwsze loty testowe wersji morskiej Ka-52K mają się rozpocząć w 2014.

27 listopada 2009 miały miejsce pierwsze lądowania śmigłowców Ka-52 (na zdjęciu), Ka-27 i Ka-29 na pokładzie francuskiego okrętu desantowego Mistral (L-9013), podczas jego wizyty w Petersburgu / Zdjęcie: Marine Nationale

W przypadku śmigłowca Ka-29TB (oznacenie NATO: Helix-B) zadanie będzie łatwiejsze, bowiem został on zaprojektowany jako śmigłowiec transportowo-bojowy dla marynarki. Dostosowanie go do służby na Mistralach będzie, według źródła z ministerstwa obrony, mniej czasochłonne. Rosjanie przewidują modernizację jego awioniki i systemów uzbrojenia.

Ze 199-metrowego pokładu rosyjskiego Mistrala (na zdjęciu wizualizacja okrętu desantowego Władiwostok) jednocześnie może operować 6 śmigłowców, w tym jeden o masie do 33 t, a hangary pomieszczą 16 dużych maszyn. W przypadku wykorzystania jednostki jako śmigłowcowca, możliwe jest operowanie z niego do 35 lżejszych wiropłatów / Rysunek: DCNS

Rosja i Francja podpisały w czerwcu 2011, opiewający na 1,2 mld dolarów kontrakt na wybudowanie przez Francuzów dwóch okrętów Mistral, wliczając przekazanie technologii (Wkrótce znaczy... jutro, 2011-06-17). Dwa kolejne okręty będą budowane w proporcjach – 80% w Rosji, 20% we Francji. Pierwszy Mistral ma być gotowy do służby w rosyjskiej marynarce w 2014 (Budowa rosyjskiego Mistrala, 2012-02-02), a drugi rok później. Okręty będą się nazywać WładiwostokSiewastopol. Mają one stacjonować w bazie we Władywostoku, która została specjalnie zmodernizowana pod tym kątem (Modernizacja bazy dla Mistrali, 2012-08-04).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.